۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۴۶۱۶۲۴
معاون ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد:

دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد / تقویت قدرت نظامی نیاز کشور است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که تقویت قدرت نظامی نیاز کشور است، گفت: دشمنی آمریکا با ایران تمام نمی شود که باید روی پای خود بایستیم.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سردار مهدی محمدی فر، معاون ستاد کل نیروهای مسلح امروز در ویژه برنامه دومین یادواره شهدای آبان ماه جنگل آمل که در سالن همایشهای شهرداری آمل برگزار شد، اظهارداشت: باید از حضرت حق بخواهیم تا ادامه دهنده خوبی برای راه شهدا باشیم که امروز نیز رزمندگان ما در عراق و سوریه مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در حماسه جنگل دو تیپ ظفر و مالک تشکیل شد و بدنه اصلی نیروی قدس سپاه نیز از تیپ مالک هستند که فعالیتهای ارزشمندی صورت می دهند.

حماسه ششم بهمن نمادی از مشارکت مردم در حفظ امنیت داخلی است

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور افزود: مردم کار اصلی حوادث سالهای بعد از انقلاب را در مازندران و گیلان انجام دادند که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند و حماسه ششم بهمن سال 60 آمل ماندگار شده است.

محمدی فر با بیان این که حماسه ششم بهمن آمل نمادی از مشارکت مردم در حفظ امنیت داخلی است، ادامه داد: نمونه ای نداریم که امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود از آن یاد کرده باشند و مردم آمل فداکاری والایی صورت دادند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: مردم آمل درس بزرگی به نسلهای آینده دادند که باید اینگونه از دین مبین اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع داشته باشیم.

وی افزود: در آن زمان تخصصی در حوزه جنگهای پارتیزانی نداشتیم و به لطف حضرت حق تلاشهای ارزشمندی صورت گرفت و اقدامات خوبی انجام شد و چندین کتاب درخصوص حوادث شمال کشور نوشته شده است.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور خاطرنشان کرد: در آن زمان حوادث گنبد و بندرانزلی با شهادت طلبی و ایثار والایی خنثی شده و ریشه همه بحرانها زده شد.

محمدی فر با بیان این که با کمک خداوند متعال و کار علمی انجام شده توانستیم ریشه فتنه را نابود کنیم، تصریح کرد: در استراتژی و تاکتیک با منافقان مشکل داشتیم و اجازه حضور آنان در سیستم داده نشد.

ماجرای دیدار با آیت الله جوادی آملی در زمان حماسه جنگل

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که حدود سیصد نفر در جنگلهای آمل بودند و امکانات مختلفی داشتند، گفت: ملاقاتی با آیت الله جوادی آملی داشتیم که فرمودند باید به سراغ آنان برویم و کار را صورت دادیم.

وی با بیان این که در مقر استقراریافته کماندوها و افراد چریک وارد شدیم که برای آنان بسیار شکننده بود، افزود: امداد الهی در تمام این وقایع و قضایا وجود داشت که کارهای بسیاری همراه با اخلاص صورت گرفته است.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور ادامه داد: آمل پایگاه علوی، انقلاب و علما بود که می خواستند کارهایی صورت دهند اما موفق نشدند و با دست خالی مقاومت ارزشمندی صورت گرفت.

محمدی فر تصریح کرد: این افراد پس از واقعه ششم بهمن سال 60 آمل کتابهایی برای مظلوم نمایی خود منتشر کردند اما امروز با تلاش عزیزان کتابهای مفصلی درخصوص حماسه آمل در اختیار داریم.

تقویت قدرت نظامی نیاز کشور است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که تقویت قدرت نظامی نیاز کشور است، گفت: دشمنی آمریکا با ایران تمام نمی شود که باید روی پای خود بایستیم.

وی افزود: امروز شاهد جنگهای پارتیزانی هستیم که در کشورهای منطقه در حال انجام است و تخریبهای بسیاری صورت گرفت که این گروهها دست ساخته ایادی استکباری هستند.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور تصریح کرد: گروههای تکفیری کارهای بی شرمانه ای انجام می دهند و قتل، غارت و تخریب بسیاری دارند که نباید اینگونه باشد.

شیعیان هیچ زمانی تسلیم آمریکا نمی شوند

محمدی فر اظهار داشت: شیعیان هیچ زمانی تسلیم آمریکا نمی شوند و در برابر آنها کوتاه نیامده و ایستادگی و مقاومت ارزشمندی از خود صورت می دهند که از ویژگی های آنان است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که تجربه گذشته ما در آمل و بعضی شهرها بود که در کشورهایی دیگر به کار گرفتیم، ادامه داد: خود آمریکا داعش را درست کرده است اما امروز به جایی رسید که بیان می کنند باید بساط آنان جمع شود.

وی با اشاره به این که نیاز است مراقبتهای ویژه ای صورت دهیم، افزود: عده ای که در کشور بیان می کنند نیاز به قدرت نظامی نداریم خود این افراد محافظان بسیاری دارند.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور، تصریح کرد: نباید فکر کنیم کار تمام شده است و ضرورت دارد مراقبت و هوشیاری شایسته ای نسبت به مسائل مختلف داشته باشیم.

ضرورت بهره گیری از سیره شهدا

محمدی فر بیان داشت: اعتماد به نفس ما در همین آمل و دیگر شهرها شکل گرفته است که توانستیم به جایگاه ارزشمند و والایی دست پیدا کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز آمریکا به این موضوع رسیده است که گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان در حال گسترش و ترویج است.

وی تصریح کرد: امید ما باید در این راستا باشد تا با اهتمام و تلاش همه ما بر عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شود که شهدای ما پیروز واقعی هستند.

محمدی فر بر ضرورت بهره گیری از سیره شهدا اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است تا خاطرات شهدا و حماسه آفرینی ها گردآوری شده و در اختیار همگان قرار گیرد.

سردار مهدی خانی، یادگار حماسه جنگل آمل نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از دلاورمردیها و تلاشهای ارزنده شهدا و رزمندگان اظهارداشت: ضرورت دارد از همه ظرفیتها برای معرفی و تبیین حماسه جنگل استفاده شود.

گفتنی است، حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل نگین درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم دیار علویان آمل در طول کمتر از یک روز چهل شهید والامقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند./1314/202/ب2

ارسال نظرات