۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۶۱۶۱۳
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد؛

افتتاح دو باب کتابخانه در شهرستان شوشتر/ برگزاری بیش از 300 نشست کتابخوان در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از افتتاح دو باب کتابخانه در شهرستان شوشتر و برگزاری بیش از 300 نشست کتابخوان در سطح استان خبر داد.
حجت الاسلام سپهر، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

حجت الاسلام سید لطف اله سپهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز هفته کتاب و رحلت علامه طباطبایی، گفت: هفته کتاب فرصتی برای تجلیل از کتابداران، خادمان عرصه کتاب، نویسندگان، مؤلفان، اعضای فعال کتابخانه های کشوری و نیز فرصتی برای انعکاس عملکرد نهاد کتابخانه ها به مردم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان این که گرامیداشت هفته کتاب در خوزستان با سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته آغاز شد، ابراز داشت: از توجه ائمه جمعه استان به ویژه آیت الله موسوی جزایری که به بحث کتاب، کتابخانه ها، ضرورت مطالعه و تبیین شخصیت علامه طباطبایی پرداختند، تشکر می کنم.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته کتاب، اظهار داشت: زنگ کتابخوانی به منزله ابلاغ هدف فراگیری شعار سال «ایران می خواند» و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان، خانواده ها و جوانان امروز نواخته شد و در ادامه هفته کتابخوانی بیش از 300 برنامه نشست کتابخوان، رونمایی از کتاب، فعالیت ها و مسابقه های فرهنگی، نمایشگاه کتاب در بخش، کودکان، نابینایان و عموم مردم را در استان خواهیم داشت.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که فردا کتابخانه موسوی کربلائی شهرستان باوی افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: فضای ساخت این کتابخانه از سوی خانواده یکی از شهدای شهرستان اهدا که ان شاالله با حضور مسؤولان استانی افتتاح خواهد شد و روز چهارشنبه نیز دو باب کتابخانه در شوشتر به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این کتابخانه ها با تجهیزات کامل در مناطق گوریه و اندیشه شوشتر آماده افتتاح هستند که ان شاالله این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان به بزرگداشت مقام کتابداران استان در 26 آبان ماه با حضور استاندار استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این بزرگداشت از نویسندگان، اعضا، کتابداران خدمتگزاران برتر عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مقام مسؤول طرح اهدا و نذر کتاب در نماز جمعه های استان را از دیگر برنامه های هفته کتاب برشمرد و خاطرنشان کرد: خانواده ها، متدیان، مسؤولان، مدیران و سایر اقشار برای تقویت نهاد کتابخانه ها، کتاب های بلااستفاده خود را در نماز جمعه به نهاد کتابخانه های استان تحویل دهند.

حجت الاسلام به عضویت رایگان در 24 آبان برای همه اقشار در کتابخانه های استان و اعطای کارت عضویت تا پایان هفته کتاب اشاره کرد.

وی در پایان از خیرین، مؤمنان و متمکنان توجه به نهاد کتابخانه ها، ساخت کتابخانه، اهدا زمین و کتاب را خواستار و تصریح کرد: مسؤولان استانی، استاندار، فرمانداران و نمایندگان مجلس گنجاندن نهاد کتابخانه ها به عنوان یک ضرورت در سیاست های فرهنگی برای رسیدن به افق 1404 را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است، زنگ کتابخوانی در مدارس، جلسات نقد کتاب ملی، طرح اهدا و نذر کتاب، افتتاح چهار باب کتابخانه در ملاثانی، شوشتر و شوش، تکمیل کتابخانه مشارکتی شهدای شریعتی در بهبهان به عنوان اولین کتابخانه دیجیتال استان، عضویت رایگان در 24 آبان، 120 نشست کتابخوان، 90 نشست کتابخوانی در مدارس، 26 جلسه نقد و بررسی کتاب، 17 رونمایی از تألیفات استان، 22 نمایشگاه کتاب و... از جمله برنامه های هفته کتاب در خوزستان است./9456/302/ب2

ارسال نظرات