۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۴۱۵

نمايش «النجم الثاقب» در نجف اشرف برگزار شد

نمايشى تحت عنوان ”النجم الثاقب” که سومين سال پياپی در نجف اشرف را پشت سر می گذارد با مروری بر حوادث عاشورا و شهادت سيدالشهدا (ع)و اشارتی به قيام جناب مختار، برای زائران مسير پياده‌روی اربعين حسينی اجرا شد.
نمايش (النجم الثاقب)

به گزارش خبرگزاری رسا، با تلاش مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) از جمهوری اسلامی ایران نمایشی تحت عنوان "النجم الثاقب" در نجف اشرف و با حضور تولیت آستان علوی وجمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و زائران و مجاوران بارگاه مطهر علوی در نجف اشرف به اجرا در آمد.

طراحی و كارگردانی ”النجم الثاقب” بر عهده‌ی ”سعيد اسماعيلی” است و تيم هنری نمايش بزرگ ” فصل شيدايی” نيز او را در اين اجرا همراهی خواهند كرد.

”النجم الثاقب” از تاريخ ۲۰ تا ۲۸ آبان و در نجف‌اشرف جنب پل ثوره العشرین شارع امام علی (ع) در چندين نوبت از صبح تا اذان مغرب به روی صحنه می‌رود.

اين نمايش به دو زبان عربی و فارسی اجرا خواهد شد و در بخش هايی‌از آن به موضوع محور مقاومت، تلاش مردم رنجديده عراق برای مقابله با داعش، و مسائل روز جهان اسلام پرداخته خواهد شد. همچنين شهدای سعيد و عزيز مدافع حرم جايگاه ويژه‌ای در ”النجم الثاقب” خواهند داشت.

حجت الاسلام سید نزار حبل المتین ضمن قدردانی از بانیان و دست اندرکاران این فعالیت فرهنگی اظهار داشت: فعالیت‌های هنری ونمایشی از این قبیل اثر به سزایی در آشنایی افکار جوانان با فرهنگ اهل بیت و ایثارگری های ایشان دارد.

تولیت آستان علوی تاکید کرد: در آستان علوی به روی این گونه فعالیتهای فرهنگی وهنری همواره باز است و در راستای آشنایی اقشار جامعه با تاریخ اهل بیت (ع) برگزاری تئاتر و نمایشنامه هایی از قبیل طی ایام راهپیمایی ملیونی اربعین را ضروری می دانیم.

در ادامه سعید اسماعیلی کارگردان این نمایش به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: با همکاری و پشتیبانی آستان علوی امسال این نمایش را در نجف برگزار کردیم وبا توجه به حضور ملیونی زائران در ایام اربعین حسینی این فرصت را برای برگزاری این نمایش با این مضمون غنیمت شمردیم.

کارگردان نمایش النجم الثاقب افزود: جمعی از بازیگران خوب وبرجسته سینما وتئاتر ایران که در سریالهای تاریخی مختلفی مانند یوسف پیامبر ومختارنامه ایفای نقش کرده اند در این نمایش حضور دارند و25 بازیگر عراقی نیز این بازیگران را همراهی می کنند وطراحان لباس ودکور صحنه نیز سوابق درخشانی در کارنامه خود دارند./994/ب102/د

ارسال نظرات