۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۶۱۰۶۱
استاد دانشگاه مطرح کرد؛

مساجد و کانون‌های مذهبی، سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن

استاد دانشگاه با اشاره به نقش مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: عملکرد مساجد و کانون‌های مذهبی با ارتقا و تحکیم ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی می‌تواند سد محکمی در برابر نفوذ فرهنگی و جنگ نرم دشمن باشد.
مساجد

حجت الاسلام محمد صحرانشین استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، جنگ نرم را یکی از مهم ترین خطرات تهدید کننده جوامع امروزی، به ویژه جوامع اسلامی دانست و گفت: تهاجم فرهنگی از ناحیه غرب، به سرکردگی استکبار جهانی با تکیه بر پیشرفت های غربی ها و با استفاده از رسانه های مختلف جوامع اسلامی را تهدید می کند.

وی با اشاره به نقش مهم و کلیدی روحانیان در مقابله با نفوذ دشمن افزود: روحانیت، سپاه و بسیج به عنوان محورهای اصلی مبارزه با تهدیدات نرم دشمن، تلاش های زیادی را در جهت بصیرت افزایی و شناخت لازم از توطئه های دشمن می کنند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه اقشار روحانیت و طلاب در طول تاریخ انقلاب اسلامی در صحنه بوده و هستند، بیان کرد: دشمنان حربه ها و توطئه های زیادی نسبت به کشورمان روا داشتند اما مردم ایران در سایه رهنمودهای جامعه روحانیت هیچگاه خواهان سلط استکبار جهانی بر کشور نیستند.

وی، ماهواره را یکی از راه های نفوذ دشمنان دانست و تصریح کرد: شبکه های فارسی زبان آن با سست کردن بنیان خانواده ها و تهاجم فرهنگی که خود یک تهدید فرهنگی برای مسلمان است اذعان مردم مورد هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام صحرانشین بیان کرد: هدف دشمن ایجاد فاصله بین شیعه و سنی است و وظیفه روحانیت آگاه‌ سازی و بصیرت‌افزایی بوده تا بتوانند مردم را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه کنند.

وی با اشاره به این ‌که نجات جامعه در تبعیت از ولایت فقیه، علمای وارسته، فقها وحوزه های علمیه است، تصریح کرد: دشمنی استکبار از همان روز حرکت انقلاب اسلامی شروع شده و استکبار درصدد است میان علما و دیگر اقشار جامعه اختلاف‌افکنی کند، از این رو استحکام ارتباط مردم با علما لازمه مقابله با استکبار است.

مدرس دانشگاه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند روحانیان باید در عرصه فضای مجازی وارد شوند تا با نشر معارف الهی در این عرصه بتوانند با ابزاری که دشمن برای شکست جامعه اسلامی به وجود آورده بر علیه خودشان استفاده کنند و این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

حجت الاسلام صحرانشین ادامه داد: اعتلا، عمق و گسترش معرفت و بصیرت دینی، تقویت فضایل اخلاقی و ایمان و تعمیق روحیه دشمن شناسی و شناخت ترفندها و توطئه های دشمن علیه انقلاب اسلامی و منافع ملی و ساماندهی فرهنگ و تقویت آن از اهم سیاست های کلی مقابله با جنگ نرم است.

وی در پایان با اشاره به نقش مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: مساجد و کانون های مذهبی مهمترین کانون اعتلای فکر، فرهنگ و ایمان در جامعه اسلامی هستند که افزون بر اعتلا و تعمیق باورهای اسلامی، با ارتقا و تحکیم ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی می تواند سد محکمی در برابر نفوذ فرهنگی و جنگ نرم دشمن باشد./302/851/ب1

ارسال نظرات