۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۱۰۲۸
نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه ها مهندسان فرهنگ جامعه هستند

کارشناس مذهبی گفت: رسانه ها مهندسان فرهنگی هستند که می توانند گفت و گوی فرهنگی کنند و در راستای خنثی کردن هجمه های فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند؛ چرا که رسانه ها فرهنگ ساز و جریان ساز هستند.
کارشناس مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی کارشناس مذهبی، مدیرمسؤول و سردبیر ماهنامه خانواده خوشبخت و مشاور خانواده در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا رسانه ها را مهندسان فرهنگی دانست و ابراز کرد: رسانه ها مهندسان فرهنگی هستند که می توانند گفت و گوی فرهنگی کنند و در راستای خنثی کردن هجمه های فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند؛ چرا که رسانه ها فرهنگ ساز و جریان ساز هستند.

وی افزود: حوزویان اگر از ابزارهای موجود مثل مطبوعات، مجله، روزنامه و حتی شبکه های مجازی نتوانند بهره لازم را ببرند در حقیقت به خود و تثبیت جایگاهشان در جامعه و مردم و مخاطبان و جامعه هدفشان جفا کرده اند؛ از این رو باید رسانه ها با استفاده از ابزارهای موجود بتوانند مخاطب را به سمت فرهنگ داخلی جذب کنند.

حجت الاسلام واعظ موسوی اظهار داشت: اعتقاد دارم در حوزه ها یک فقه رسانه ایجاد شود البته در حال اجرا شدن است ولی هنوز رسمی نشده یعنی فقها باید یک رشته به عنوان فقه رسانه ایجاد کنند که خودش موضوعیت دادن به رسانه است و طلاب با ایجاد این رشته خودشان به این سمت می آیند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: باید طلاب بتوانند بین رسانه مکتوب و منبر تفاوت قائل شوند اگر نتوانند این تفاوت را پیدا کنند نمی توانند در کارشان موفق باشند؛ بنابراین باید این تفاوت را پیدا کنند.

حجت الاسلام واعظ موسوی تصریح کرد: رسانه ها می توانند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند چرا که رسانه ها مهندسان فرهنگ اند از این رو می توانند در همه زمینه ها نقش بسزایی داشته باشند، ضمن اینکه باید بتوانند اخلاق حرفه ای رسانه را جدی بگیرند و باور کنند هجمه فرهنگی وجود دارد و در راستای خنثی کردن آن گام بردارند.

گفتنی است، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، اخبار مراجع تقلید، علما و حوزههای علمیه همچنین رصد و پوشش فعالیت علمی و پژوهشی حوزویان از اهداف اصلی خبرگزاری حوزوی رسل به شمار می‌آید.

گفتنی است، مؤسسه رسا در عرصه اطلاعرسانی دینی و تحلیل اندیشه دینی فعالیت‌های خود را در خبرگزاری رسا، نشریه رسائل، پایگاههای اینترنتی رسای اندیشه، اسوگی، تیه و وسائل پیگیری میکند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات