۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۱۰۲۶
مدیر تعاونی مطبوعات کشور:

نشریات علوم دینی پر فروش ترین در کشور هستند

مدیر تعاونی مطبوعات کشوراستاد گفت: بیشترین فروش نشریات در کشور مربوط به نشریات علوم دینی است چون این نشریات را طلاب و افرادی خریداری می کنند که آن را جزئی از زندگی خود دانسته و به آن نیاز دارند.
مدیر تعاونی مطبوعات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر بهبهانی مدیر تعاونی مطبوعات کشور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا درباره وضعیت نشریات در کشور ابراز کرد: بیشترین فروش نشریات در کشور مربوط به نشریات علوم دینی است چون این نشریات را طلاب و افرادی خریداری می کنند که آن را جزئی از زندگی خود دانسته و به آن نیاز دارند و می توان گفت فروش نشریات علوم دینی و حوزوی در کشور بیشتر از سایر نشریات داخلی است.

وی افزود: الان روزگار رسانه خوش نیست و این دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به پایین بودن فرهنگ یا مشکلات اقتصادی مردم و مطبوعات اشاره کرد و همین عوامل سبب شده تا مطبوعات حال خوشی نداشته باشند و به همین دلایل از سبد خانوار خرید مطبوعات حذف شده است.

مدیر تعاونی مطبوعات کشور اظهار داشت: 90 درصد مطبوعاتی که خریداری می شود از حوزه مذهبی است که بیشترین خرید مربوط به حوزه علوم دینی است و طلاب آنها را می خرند چون مطبوعات داخلی به صورت روزمرگی درآمده و نفس های آخر را می کشد.

بهبهانی ادامه داد: عدم پشتوانه، گران بودن هزینه چاپ، استقبال کم خریدار و کم شدن یارانه مردم را از رسانه دور کرده است چون وقتی پول نداریم محتویات نشریات کم است و خریدار هم کم می شود. 

شایان ذکر است، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ساعت 13 روز شنبه با حضور اصحاب رسانه در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و امشب به کار خود پایان خواهد داد.

در نمایشگاه امسال 40 روزنامه، 13 خبرگزاری، 23 رسانه در حوزه دین و اندیشه، 86 رسانه در حوزه فرهنگ و هنر، 96 پایگاه خبری و هفته‌نامه سیاسی و اجتماعی، 79 رسانه با محوریت خانواده و 11 عنوان نشریات تخصصی کودکان حضور دارند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات