۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۱۰۲۳
نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دارد

حجت الاسلام شهاب گفت: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه فرهنگ سازی شود و با توجه به اینکه رسانه ها در این زمینه و برای آگاهی مردم نقش تعیین کننده ای دارند باید تلاشی دو چندان در این زمینه داشته باشد.
استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب مدرس حوزه و دانشگاه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در رابطه با اقتصاد مقاومتی و عملکرد دولت تدبیر و امید در این باره، بیان کرد: فرهنگ سازی در تحقق اقتصاد مقاومتی عاملی مهم است و تطبیق این امر که مقام معظم رهبری تاکید دارند رویکرد کلام ایشان برگرفته از فرمایش امام صادق (ع) و حتی برگرفته از فرهنگ اقتصادی حضرت علی (ع) در نهج البلاغه است و مقام معظم رهبری نیز از این فرمایشات اهل بیت (ع) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه استفاده کرده اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با استفاده از روش های اقتصادی اهل بیت (ع) سعی دارند که دست به زانوی خود گرفتن در شرایط خاص و ورود به حیات اقتصادی نو که بتوان با استفاده از نیروها و استعدادهای جامعه به سوی آن حرکت کرد را در جامعه عملی کنند تا جامعه ای بی نیاز از بیگانگان داشته باشیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: به نظر می ر سد دولت می تواند ظرفیت های بهتری را در این امر لحاظ کند و اقلا در این چند ماهه باقی مانده از حیات دولت تدبیر و امید کارنامه خوبی را از خود بر جای بگذارد، هر چند تا اینجا فاصله عمیقی با مطالبات مقام معظم رهبری در رفتارشان دیده می شود.

حجت الاسلام شهاب ادامه داد: انتظار می رود دولت تدبیر و امید این پشتوانه را برای رهبری داشته باشند؛ چرا که پشتوانه رهبری پشتوانه مردم است؛ از این رو به نظر می رسد دولت باید دست از این سیاسی کاری بردارد و مقداری تابعیت امر ولی را در عمل داشته باشد تا در این مدت باقی مانده شمایل خوبی را از خودشان باقی بگذارند.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فرهنگ سازی و نقش رسانه در پررنگ کردن این موضوع  و استفاده از اجتماعات کوچک مثل مدارس برای آموزش دادن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه می تواند بستر را برای این امرفراهم کند؛ از این رو نقش رسانه ها صددرصد در این زمینه حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام شهاب در پایان یادآور شد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه فرهنگ سازی شود و با توجه به اینکه رسانه ها در این زمینه و برای آگاهی مردم نقش تعیین کننده ای دارند باید تلاشی دو چندان در این زمینه داشته باشند، ضمن اینکه آقایان اهل علم و خطابه در منابر نیز باید آنچه را که از اهل بیت (ع) در این باره بیرون می آید به گوش مردم بر سانند.

گفتنی است، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، اخبار مراجع تقلید، علما و حوزههای علمیه همچنین رصد و پوشش فعالیت علمی و پژوهشی حوزویان از اهداف اصلی خبرگزاری حوزوی رسا به شمار می‌آید.

گفتنی است، مؤسسه رسا در عرصه اطلاعرسانی دینی و تحلیل اندیشه دینی فعالیت‌های خود را در خبرگزاری رسا، نشریه رسائل، پایگاههای اینترنتی رسای اندیشه، اسوگی، تیه و وسائل پیگیری میکند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات