۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۶۱۰۰۷
نمایشگاه مطبوعات؛

خبررسانی باید همراه با امانت داری و صداقت باشد

فعال عرصه روزنامه نگاری گفت: مسأله مهم در کار خبررسانی، امانت داری و صداقت است؛ در رسانه نباید اغراق و نه تقلیل ایجاد کرد، چراکه وظیفه رسانه انتقال سریع، دقیق، بی واسطه و سالم خبر از مبدأ به مقصد است که این کار حتما یک خبرویت و تخصص را می طلبد.
جوادی حصار

محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکز حزب اعتماد ملی و فعال عرصه روزنامه نگاری در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور با بیان اینکه کار رسانه مسأله ای کاملا تخصصی است، اظهار داشت: اهالی رسانه ابتدا باید مخاطب خود را بشناسند و بدانند با چه کسی حرف می زنند و در مرحله دوم باید ادب صحبت کردن با او را بلد باشند و سطح دانش و بینش مخاطب را فهمیده باشند تا در کار رسانه توفیق کامل پیدا کنند.

وی افزود: مسأله مهم دیگر در کار خبررسانی، امانت داری و صداقت است؛ در رسانه نباید اغراق و نه تقلیل ایجاد کرد، چراکه وظیفه رسانه انتقال سریع، دقیق، بی واسطه و سالم خبر از مبدأ به مقصد است که این کار حتما یک خبرویت و تخصص را می طلبد.

فعال عرصه روزنامه نگاری با اشاره به آفت کار رسانه ای امروز ابراز داشت: مهم ترین مسأله این است که رسانه های آماتور همزمان و همراه با رسانه های حرفه ای به مخاطب حواله می شود، درحالی که این مسأله نامطلوب است و باید فضایی برای عبور از فضای آماتوری به فضای حرفه ای فراهم شود.

وی تأکید کرد: به ویژه در فضای مجازی تخصص و بینش و درایت و تخصص مناسب در رفتار لازم است و هرکس رسانه این وسیله مهم و خطیر را به دست می گیرد باید قدرت و توانایی استفاده از آن را بداند و حوزه کاری خود را در آن رسانه درک کند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات