۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۹۶۹
امام جمعه خوی:

پیروزی ترامپ نشان دهنده نارضایتی مردم از نظام سیاسی حاکم بر آمریکا است

حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ از حزب جمهوری، گفت: در این انتخابات افکار عمومی مردم آمریکا به نظام سیاسی حاکم بر آمـریکا رأی نـدادند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نماز جمعه این هفته طی سفارش نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: اباعبدالله الحسین(ع) در صبح عاشورا طی سخنانی خطاب به لشکریان عمرسعد چنین فرمود: پس توشه راه برداريد و بهترين ره توشه، تقواست و شادمانى آن آميخته با غم است تازه هاى آن كهنه مى شود و نعمت هايش نابود مى گردد و اهل آن را براى فنا و زوال آفريده است و حال آنكه خداوند دنيا را براى آزمايش پيامبران به بقا شايسته تر بودند اگر دنيا براى كسى مى ماند و يا كـسى در آن باقـی مـى مانـد اى بندگـان خـدا! تـقواى الهى پـيشه و از دنـيا دورى کنید.

در فصل سرد زمستان از اقشار آسیب پذیر غفلت نکنیم

خطیب جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سرمای زمستان، گفت: در همه شهرها و روستاها هستند خانواده هایی که بامشکلات عدیده مالی و مادی مواجه هستند و درآمدی نیز ندارند از این رو بر مسلمانان است به ویژه همسایگان این قبیل خانواده ها از آنان غفلت نکنند.

وی افزود: در آیات متعدد قرآن و روایات اهل بیت(ع) توصیه های مؤکدی در این زمینه صورت گرفته است امام صادق(ع) می فرماید: هر مؤمني كه گرفتاري مؤمني را بر طرف كند، خداوند هفتاد گرفتاري دنيا و آخرت را از وي دور مي‏سازد.

آثار زیانبار پایین آمدن سطح کتاب خوانی در جامعه

مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به 24 آبان روز کتاب، افزود:‌ بسی جای تأسف است که در جامعه ما با آن همه سوابق درخشان علمی و فرهنگی و دانشمندان سطح بالا در رشته های مختلف علوم آمار مطالعه و کتاب خوانی بسیار پایین آمده است و آثار زیانبار این پدیده شوم را در سخنرانی ها،کتاب ها، مقالات، کلاسهای درسی ،مدیریت ها و اظهار نظرهای کارشناسی کاملا مشاهده می کنیم امید است متولیان امور فرهنگی جامعه در این زمینه چاره اندیشی کنند.

زیارت امام حسین(ع) مساوی با زیارت خداست

حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و حرکت هزاران بلکه میلیون ها نفر از شیعیان اهل بیت(ع) از اکثر کشورهای جهان به سوی کربلا جهت زیارت اربعین، بیان کرد: این همایش عظیم همانند سالهای گذشته مظلومیت اهل بیت(ع) و حقانیت شیعه را در سطح جهان به نمایش خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در فرهنگ اهل بیت اظهار داشت: امام رضا(ع) می فرماید: هر کس اباعبدلله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانندکسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.

آزاد سازی سوسنگرد در اوج غربت و مظلومیت

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 26 آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد، گفت: حماسه آزاد سازی سوسنگرد در اوج غربت و مظلومیت رزمندگان در روز 26 آبان سال 59 نباید فراموش شود و ضرورت دارد این حماسه بزرگ از سوی فرماندهان دوران دفاع مقدس و تحلیل گران سیاسی و نظامی ابعاد این حماسه برای نسل جدید جامعه تشریح شود.

وی افزود: این حماسه در اوج کارشکنی و خیانت ریاست جمهور وقت بنی صدر صورت گرفت و چند گروه در این حماسه نقش اساسی و محوری ایفا کردند عبارت بودند از جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه پاسداران آذربایجان و شهید تجلایی، شخص مقام معظم رهبری به عنوان نماینده رهبر کبیر انقلاب، شهید چمران و نیروهای تحت نظر ایشان و ارتش جمهوری اسلامی پس از فرمان رهبر کبیر انقلاب مبنی بر آزاد سازی سوسنگرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ از حزب جمهوری خواه اظهار داشت: در این انتخابات افکار عمومی مردم آمریکا به نظام سیاسی حاکم بر آمـریکا رأی نـداد و مواضع افشاگرانه ترامپ نسبت به نظام سیاسی حاکم بر آمریکا و حمایت رژیم های طرفدار آمریکا در جهان از رقیب ترامپ و مواضع متفاوت ترامپ در برخورد با موضوعات بین المللی و اقدامات مداخله جویانه آمریکا در جهان در آینده ترامپ را با چالش های جدی مواجه خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام شکوری افزود: پیروزی ترامپ نشان داد که هیچکدام از فسادهای اخلاقی و مالی وی، مواضع و حرف های عامیانه و بی ادبانه او و اجماع سیاستمداران آمریکا علیه وی در افکار عمومی مردم آمریکا تأثیر منفی نگذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نوعا در افکار عمومی مردم ما و کلا مسلمانان این سوال مطرح می شود که مواضع ترامپ در مورد ایران و برجام یا درگیری های منطقه و یا حمایت و یا عدم حمایت از داعش و سایر تکفیری ها و عربستان و اسرائیل و موضع او در مورد مسائل سوریه و عراق چه خواهد بود در این زمینه جواب این است که الکفر ملةٌ واحدةٌ./202/936/ب1

ارسال نظرات