۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۷۷۰
معاون پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

همایش معرفی علامه طباطبایی با اعتلای علمی بیشتر تداوم یابد

حجت الاسلام روح اللهی با بیان اینکه همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) توانست در آغاز کار خود در شناخت و معرفی شخصیت برجسته علمی جهان اسلام علامه طباطبایی (ره) نقش مؤثر و بسزایی داشته باشد، گفت: این سری همایشها باید در سالهای آتی با اعتلای علمی بیشتر تداوم یابد.
حجت الاسلام روح اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی روح اللهی، معاون پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء پیش از ظهر امروز در همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه حضور شخصیتهای برجسته علمی نشان از عمق این همایش ملی داشت، گفت: حضور شخصیتهایی چون حجت الاسلام دکتر احمدی، دکتر دینانی و دیگر بزرگوران بر وزان این همایش افزود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه همایشهای علمی و پژوهشی و برکات آن در جامعه، ابراز داشت: برگزاری چنین همایشهایی سبب جهت دهی در پژوهشهای جامعه علمی و همچنین محرک پژوهشی علمی پژوهشگران است به طوری که جامعه علمی را از سردرگمی موضوعات پژوهشی نجات می دهد.

معاون پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه این همایش توانست در آغاز کار خود در شناخت و معرفی شخصیت برجسته علمی جهان اسلام علامه طباطبایی (ره) نقش مؤثر و بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: شناساندن و معرفی چنین شخصیتهای برجسته ای علمی و الگوسازی برای نسل جوان از برکات این همایش بود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش نقطه آغازی برای برگزاری دیگر همایشهای پژوهشی در شخصیت علمی و اخلاقی علامه طباطبایی بود و باید در سالهای آتی نیز با موضوعات مختلف ابعاد شخصیت علمی علامه طباطبایی تداوم یابد تا جامعه علمی و دینی بتواند بهره های بیشتری از این عالم وارسته ببرد.

حجت الاسلام روح اللهی با بیان اینکه آسیب همایشهای علمی، بیشتر آغاز از نقطه شروع در سالهای آتی است، ادامه داد: نباید اجازه داد در سالهای آتی این همایش از سلطح علمی موازی با امسال برخوردار باشد، باید تلاش کرد سلطح علمی همایش در سالهای دیگر از ارتقا و اعتلای علمی بیشتری برخوردار باشد.

وی پر باری و استقبال اهل علم از این همایش را نشان از جایگاه علامه طباطبایی در میان پژوهشگران دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشهایی برخلاف برخی نظرات مخالف، یک ضرورت است، حتی در شرایط سخت اقتصادی معرفی شخصیتهای علمی به جهان و اهل علم عامل انگیزش در پژوهشها و کاهش آسیبها در میان نسل جوان خواهد بود.

معاون پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ساماندهی مسیر پژوهشهای علمی را از دیگر برکات همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) عنوان و تصریح کرد: نشست ارائه مقالات مشخص کننده راه های نرفته و خلأ های دانش و زندگی علامه طباطبایی است.

وی با بیان اینکه این همایش زمینه ساز تولید مقالات و تألیفات دیگر درباره علامه و بسط اندیشه علامه طباطبایی(ره) است، گفت: امید است این همایشها راهگشای مسیرهای جدید علوم اسلامی و الهی باشد به طوری که شاهد اعتلا و بسط اندیشه اسلامی در تمام حوزه های زیست بشری باشیم./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات