۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۰۶۶۱
حجت الاسلام محمدیان:

جامعه امروز نیازمند شناخت سیر و سلوک علامه طباطبایی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری نیازمند نیل به مفاهیم اخلاقی و معرفتی است.
حجت الاسلام محمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور عصر امروز در جمع اساتید حوزه و دانشگاه شرکت کننده در همایش ملی بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در تبریز اظهار داشت: سیره رفتاری، اخلاقی، عملی و گفتاری علامه الگویی برای همگان بود.

وی با بیان این‌که جامعه امروز نیازمند شناخت سیر و سلوک علامه طباطبایی است، خاطرنشان کرد: علامه با تأسی از سیره رفتاری و اخلاقی استادش؛ مرحوم سیدعلی آقا قاضی مجسمه اخلاق و معرفت الی الله بود و با عمل خود شاگردان را تربیت می کرد.

حجت الاسلام محمدیان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره)» تصریح کرد: اگر اخلاق در همه علوم و اعمال بشری حاکم باشد، معضلات و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم دیگر وجود نخواهند داشت.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری نیازمند نیل به مفاهیم اخلاقی و معرفتی است، افزود: بزرگترین تهدید امروز فراموشی اخلاق در جامعه است، از این رو اساتید، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاهی سیره عملی بزرگانی چون علامه طباطبایی را ترویج دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی علامه طباطبایی یادآور شد: آثار آن عالم وارسته، فبلسوف تمام عیار و فقیه متأله معرف شخصیت علامه طباطبایی است، تفسیر المیزان اثری جاودانه‌ای است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و همواره تمجید علمای شیعه و سنی را برانگیخته است.

بنابر این گزارش، همایش ملی دو روزه بزرگدلشت مقام علمی و معنوی علامه طباطبایی(ره) با عنوان « اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره)» امروز با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تبریز آغاز شد و قرار است فردا در دانشگاه صنعتی سهند ادامه یابد.

گفتنی است، بر اساس برنامه‌ریزی های بعمل آمده؛ صاحبان مقالات برگزیده از صبح فردا پنج شنبه آثار خود را در دو قالب پوستر و سخنرانی ارایه خواهند کرد و عصر همان روز برگزیدگان آثار برتر مورد تجلیل قرار می گیرند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات