۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۶۰۴۷۵

همایش بزرگداشت علامه طباطبایی در تبریز آغاز شد

همایش بزرگدلشت مقام علمی و معنوی علامه طباطبایی(ره) با عنوان « اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره)» دقایقی پیش با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تبریز آغاز شد.
همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه سهند و دبیر همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، اظهار داشت: بیش از 40 مرکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در برگزاری همایش مشارکت دارند.

وی با بیان این‌که برگزاری این همایش دغدغه‌ای دیرین برای اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی استان بوده است، خاطرنشان کرد: طی مدت سه ماه 102 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد 62 مقاله پذیرفته شدند، که این مقالات در حضور کمیته علمی همایش فردا از سوی صاحبان آثار ارایه خواهد شد.

حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که همایش محصول اهتمام، همدلی، جدیت و همکاری همه مراکز حوزوی و دانشگاهی استان است، گفت: همایش طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان در تبریز و شهر جدید سهند برگزار خواهد شد، که طی این دو روز میزبان پژوهشگران و اندیشمندان بیش از ۴۰ دانشگاه، حوزه علمیه و مرکز تحقیقاتی از سراسر کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم علامه طباطبایی، اظهار داشت: ۱۰ شهید برجسته انقلاب اسلامی و ۱۵ مرجع تقلید جزء شاگردان علامه طباطبایی هستند؛ علامه به لحاظ نوع نگرش، تربیت شاگردانی برجسته و آثارش در سطح جهانی مطرح است، به اذعان اهل سنت و فقهای شیعی تفسیر المیزان در نوع خود بی‌نظیر است.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش بزرگداشت علامه طباطبایی، اظهار داشت: بنا داریم هر ساله حداقل دو همایش از این دست در تبریز برگزار کنیم، چرا که اعتقاد داریم مفاخر علمی، فقهی و دینی حق بزرگی بر گردن همگان بر عهده دارند.

بنابر این گزارش، همایش ملی بزرگدلشت مقام علمی و معنوی علامه طباطبایی(ره) با عنوان «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره)» امروز با پیام حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی و با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه از سراسر کشور در تبریز آغاز شد.

همایش بزرگداشت علامه طباطبایی برای نخستین بار است که با محوریت اخلاق حرفه ای از دیدگاه علامه طباطبایی در زادگاه آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین برگزار می شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات