۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۶۰۳۹۰
آیت الله ری‌ شهری:

تواضع و فروتنی ثمره معرفت انسان از جایگاه خود است

آیت الله ری‌شهری گفت: فروتنی به منزله شناخت و معرفت انسان از جایگاه خود است به همین سبب با دیگران به نحوی نیکو برخورد می‌کند زیرا دوست دارد دیگران نیز به همین صورت با او رفتار کنند.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در کلاس درس خارج فقه که در حوزه عملیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان فروتن با دیگران به گونه‌ای رفتار می‌کند که دوست دارد دیگران با او رفتار کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: فروتنی به منزله شناخت و معرفت انسان از جایگاه خود است به همین سبب با دیگران به نحوی نیکو برخورد می‌کند زیرا دوست دارد دیگران نیز به همین صورت با او رفتار کنند.

 این مفسر قرآن کریم جهالت انسان نسبت به قدر و منزلتش را بسیار خطرناک بیان کرد و گفت: انسان عالم به اندازه و منزلت وجودی خودش آگاه است و این مهم در مقابل جهالت قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه جهالت سبب می‌شود انسان از حدود خود تجاوز کند، تصریح کرد: انسانی که به قدر و منزلت خود جاهل است از حدودی که باید رعایت کند بسیار تجاوز می‌کند و کارهایی را انجام می‌دهد که نباید انجام دهد.

آیت الله محمدی ری‌شهری گفت: حضرت امیرمومنان علی(ع) فرمودند: انسان اگر به قدر و منزلت خویش آگاه باشد هرگز عمرش را به امور دنیوی تباه نمی‌کند؛ همه زیبایی ها و نیکی‌ها در شناخت انسان نسبت به قدر و منزلتش نهفته است و فروتنی انسان ثمره و نتیجه این معرفت است./202/813/ب1

ارسال نظرات