۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۶۰۳۸۸
نمایشگاه مطبوعات؛

سعید قاسمی: داعش برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد شده است

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به تشکیل داعش توسط آمریکا برای تأمین امنیت رژیم غاصب اسرائیل و آسیب زدن به جهان اسلام، گفت: کسی نباید خیال کند با مذاکره با آمریکا و اروپا مشکل سوریه حل خواهد شد.
سعید قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید قاسمی، راوی دفاع مقدس، عصر امروز در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در جمع اصحاب رسانه، پیرامون چرایی و چگونگی شکل گیری داعش، گفت: نطفه این قصه را اگر دنبال کنیم می‌توانیم در اسنادی نظیر کتاب هیلاری کیلینتون تحت عنوان گزینه‌های سخت پیدا کنیم، او در این کتاب می‌گوید مادر پدیده داعش من هستم.

وی در ادامه اظهار کرد: کلینتون می‌گوید؛ در اتاق فکری با بررسی‌های چند ساله به این نتیجه رسیدیم که مدل حضور آمریکا و متحدانش در عراق و افغانستان مدل اشتباهی بود، آمریکا وارد این کشورها شد، یک دهه درگیر شد، هم هزینه‌های بسیار کرد، هم کشته داد و هم بدنامی به دنبال داشت و در نهایت هم نتواست به اهداف خود دست پیدا کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش آمریکا برای درگیر کردن جهان اسلام در یک جنگ داخلی، اظهار کرد: در نبردهایی که تکفیری‌ها شکل می‌دهند پول و منابع از بین کشورهای اسلامی است، تلفات و بدنامی‌ها هم شامل کشورهای اسلامی و اسلام خواهد شد، در جنگ میان تکفیری‌ها و جبهه مقاومت از هر طرف که کشته شوند به نفع آمریکا است.

قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت برای رژیم غاصب اسرائیل اولین مرحله از اهداف تشکیل داعش است، 5 سال است این رژیم در امنیت و آسایش کامل به سر می‌برد و در این میان تنها اموال و منابع کشورهای اسلامی و مسلمانان قربانی شده‌اند و آمریکا هم بدون هزینه به مقاصد خود دست یافته است، با این اوصاف کسی نباید خیال کند با مذاکره با آمریکا و اروپا مشکل سوریه حل خواهد شد.

وی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره پیرامون سوریه را نداده‌اند و قرار نیست در این زمینه میان ایران و آمریکا مذاکره‌ای صورت گیرد، افزود: ظهور تکفیری‌ها و جنگ افروزی‌های آنان صدمات جبران ناپذیری به سوریه و کشورهای اسلامی وارد کرده است و سالهای بسیار طولانی بازسازی کشورهایی نظیر سوریه به طول خواهد انجامید و البته بسیاری از آثار تمدنی سوریه از بین رفته است و قطعا در آینده امثال اولاند و هیلاری کیلینتون مدعی بازسازی سوریه خواهند شد.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: شناخت داعش خارجی آسان‌تر است و مبارزه با آن نیز آسان‌تر است اما داعش داخلی شرایط متفاوتی از داعش خارجی دارد، جبهه داعش داخلی بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از جبهه داعش خارجی است، برای اهل بصیرت البته شناخت اهالی جبهه داعش داخلی آسان است، کسانی که با پولهای بادآورده  اقدام به تشکیل احزاب و گروه‌های مختلف می‌کنند و به فعالیت می‌پردازند از جمله عوامل داعش داخلی هستند.

وی بررسی فتنه سالهای 88، 78 و فتنه جام زهر را راهبرد شناخت داعش داخلی عنوان کرد و گفت: کسانی که جام زهر را به امام خمینی خورانده بودند رسما اعلام کردند که ما این کار را انجام دادیم و به آن افتخار می‌کنیم، شناخت داعش داخلی از برجام مقدماتی یعنی همان جام زهر و حتی دعوت از مک فارلین در گرمای جنگ تحمیلی میسر می‌شود.

قاسمی با اشاره به حضور عناصر ضد انقلاب، بهائیت، منافقین و حامیان آنها در فتنه سال 88، اظهار کرد: در خط داعش داخلی برخی احزاب، فائزه هاشمی و بهائیت، جماعت علاقمند به آمریکا و انگلیس و برخی رسانه‌ها حضور دارند، این جریان ها و خطوط را بچه‌های اطلاعات عملیات دوران دفاع مقدس به خوبی شناسایی کرده و با آنها به مبارزه می‌پردازند.

وی با بیان این که در دوران پسا برجام هر وقت انتقادی شد پاسخ شنیدیم «کنسرت»، تصریح کرد: گفتیم اختلاس، فساد مالی و حقوقهای نجومی اما فقط پاسخ شنیدیم کنسرت، تلاش می‌کنند با کنسرت ها مانع از انتقادات و حرف زدن ها بشوند./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات