۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۰۳۷۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

واکنش مدیرعامل بنیاد مصلای تبریز به نامه انجمن دوستداران میراث فرهنگی، معرفی مدیران جدید حراست و بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی و آغاز پذیرش دانشجو در‌ مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام موسی محمدی، در پی انتشار نامه انجمن دوستداران میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مبنی بر نگرانی اهالی و فرهیختگان و دوست‌داران میراث فرهنگی تبریز درباره عرصه خانه فتح الله‌یف و مسجد علیشاه( اگر تبریز) واکنش نشان داده و مواردی را برای شفاف‌سازی و تنویر افکاری عمومی اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مجموعه مصلی و ارگ در هسته مرکزی تبریز واقع است در اکثر مراسم‌ها و همایش‌ها و گردهمایی‌ها، با پارک خودروهای عزیزان محوطه مذکور به پارکینگ تبدیل می‌شود که این امر برای فراهم‌آوری بستر مناسب برای ایجاد و احداث فضای سبز و آب نماهای مختلف در اضلاع شمالی و جنوبی ارگ و حیاط ساختمان فتح الله‌یف برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام محمدی گفت: احداث پارکینگ زیرزمینی با تشکیل جلسات مختلف کارشناسان زبده و عوامل ذیربط با لحاظ حفظ حریم قانونی و اعمال نقطه نظرات فنی و مهندسی از آثار تاریخی در حال اجرا است.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: با هماهنگی به‌عمل آمده با میراث فرهنگی استان و اخذ طرح مرمت ساختمان فتح الله‌یف در راستای اجرای طرح و احیای مجموعه مذکور در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم احداث پارکینگ در منطقه برای ارائه خدمات بهتر برای گردشگران و میهمانان خارجی و احداث فضای سبز اقدام به احداث پارکینگ شده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز گفت: نه تنها عملیات مذکور هیچ گونه تخریب آثار فرهنگی و تاریخی اشاره شده در برنامه مذکور را ندارد بلکه در راستای مرمت و احیاء و تقویت بناهای قدیمی است.

حجت الاسلام محمدی افزود: این موارد همچنین در نامه‌ای به معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز ارسال شده است.

مدیران جدید حراست و بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی معرفی شدند
استاندار آذربایجان‌شرقی در نشستی با حضور مدیران مجموعه استانداری، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات مدیران کل پیشین حراست و امور بانوان و خانواده استانداری، مدیران جدید این دو دفتر را معرفی کرد.

اسماعیل جبارزاده با قدردانی از خدمات خانم امیری، مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری که به افتخار بازنشستگی نایل آمده است، خانم پروین اشراقی را به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی کرد و گفت: حرکت در جهت سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر استفاده از توانمندی بانوان در توسعه استان و سامان‌دهی مسایل مربوط به امور بانوان باید اولویت این دفتر باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از تلاش‌ها و خدمات آقای علی احمدی، مدیرکل سابق حراست استانداری تقدیر کرد و با معرفی آقای رحیم علیزاده، به عنوان مدیرکل جدید این دفتر، گفت: هدف حراست مچ‌گیری و پرونده‌سازی نیست، بلکه این دفتر باید از نیروی انسانی و امکانات فیزیکی حفاظت و حراست کرده و از جایگاه حقوقی استانداری در برابر هجمه‌های ناحق دفاع کند.

اشراقی مدیرکل جدید بانوان آذربایجان‌شرقی پیش از این کارشناس سازمان برنامه و بودجه بوده است. علیزاده مدیرکل جدید حراست استانداری آذربایجان‌شرقی نیز مدیریت حراست فرمانداری تبریز، بخشدار مرکزی آذرشهر و معاون فرماندار آذرشهر را در کارنامه خود دارد.

ارائه خدمات رفاهی شهرداری تبریز به زائران اربعین حسینی
صادق نجفی، شهردار تبریز با اشاره به راه‌اندازی مرکز امانات بلدیه تبریز در کربلای معلی، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع، زائران و مسافران، با نیازهایی مواجه‌اند که تامین‌شان کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است، راه‌اندازی مرکز امانات بلدیه تبریز در کربلای معلی با هماهنگی مسئولان عراقی، در همین راستا، مد نظر قرار گرفته که با تحویل‌گرفتن بار همراه مسافران، موجب تردد آسان و بی‌دغدغه بخشی از زائران خواهد شد.

وی با یادآور شدن تراکم جمیعیت زائران اربعین حسینی، گفت: مدیریت برنامه اربعین به منظور، سهولت زائران در یافتن همراهان، در مسیر ۸۰کیلومتری نجف به کربلا به شماره گذاری ستون های برق به تعداد ۱۴۵۲ نموده است که موکب شهرداری تبریز در این مسیر در ستون ۱۳۹۴ استقرار یافته است.

نجفی با بیان یان‌که شهرداری تبریز مسؤولیت کمیته پشتیبانی مرز مهران را عهده‌‌دار شده است، ادامه داد: زائرین اربعین در کربلای معلی، می‌توانند با مراجعه به این محل، از خدمات شهرداری تبریز و همچنین مراسم عزاداری در این محل بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تصویب و حمایت شورای اسلامی شهر، منابع لازم خدمت‌رسانی به زائران اربعین، مهیا شده و به این ترتیب، موکب شهرداری تبریز، برنامه‌های اساسی و اولیه رفاهی از قبیل ارایه وعده‌های غذایی و خدمات بهداشتی را به مسافران و زائران ارایه خواهد داد.

آغاز پذیرش دانشجو در‌ مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تبریز
احد عبادی، رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تبریز از پذیرش دانشجو برای نیمسال دوم تحصیلی سال ۹۵ خبر داد و گفت: این مرکز در رشته های کاردانی حرفه ای بازیگری، کاردانی حرفه ای ساخت انیمیشن، کاردانی حرفه ای نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه ای نوازندگی ساز کلاسیک، کاردانی حرفه ای گریم و طراحی چهره، کاردانی حرفه ای چاپ و نشر، کاردانی حرفه ای عکاسی، کاردانی حرفه ای سینما و فیلمسازی و کاردانی حرفه ای مدیحه و مرثیه اقدام به جذب دانشجو می کند.

عبادی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تبریز زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی فعالیت می کند و از مهرماه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است که در حال حاضر دردرشته های فوق دانشجویان از سال تحصیلی گذسته مشغول به تحصیل بوده وامید میرود با افزایش ظرفیت رشته ها و همچنین راه اندازی مقطع کارشناسی شاهد رونق آکادمیک در آذربایجان شرقی باشیم.

رییس مرکز علمی، کاربردی فرهنگ و هنر تبریز وجود این مرکز را غنیمتی در رفع خلاء علمی در رشته هایی همچون موسیقی، چاپ و نشر و مدیحه سرایی دانست و گفت: علاقه مندان به ثبت نام در رشته های یاد شده می توانند به محل این مرکز علمی واقع در  تبریز اول سربالایی ولیعصر مجتمع ۲۲ بهمن(مجتمع سینمایی ناجی) مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۴۱۳۳۲۸۱۰۱۷جهت پیش ثبت نام اقدام کنند./935/303/ب2

 

ارسال نظرات