۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۶۰۳۱۳
حجت‌الاسلام فلاح:

خلاصه کردن، راهکاری برای جذب جوانان به کتاب های مذهبی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه بالا بردن سرانه مطالعه و کتابخوانی، گفت: یکی از راهکارهای معرفی و بسط و گسترش دادن گرایش مردم به کتابهای مذهبی خلاصه کردن کتابهای دینی است.
حجت الاسلام فلاح مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شمس الله فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، ضمن ابراز خرسندی از فعالیتهای خبرگزاری رسا در حوزه دین و اندیشه با اشاره به اهمیت فرهنگ مطالعه در جامعه، گفت: واقعیت این است که سطح مطالعه در کشور ما بالا نیست و این موضوع یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام فلاح در ادامه افزود: ضعفهای ما اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این مسأله مؤثر بوده است، امروزه بستن کمربند ایمنی به عنوان ابزاری برای حفاظت از جان فرهنگ سازی شده است، باید کتابخوانی و مطالعه هم به عنوان روشی برای حفاظ از روح انسان فرهنگ سازی شود تا شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه پایین بودن سطح مطالعات دینی می‌تواند ریشه در ضعفهای روحانیت و اهل علم در معرفی کردن کتابهای دینی است، تصریح کرد: هر روحانی می‌تواند در منابری که در سطح شهرها دارد یک کتاب را معرفی کند تا مخاطبان جذب این کتابها شوند، همین کاری که نهاد کتابخانه‌های انجام می‌دهد تحت عنوان نشست کتابخوان، این نشستها می‌تواند بسیار مؤثر در زمینه مطالعه و کتابخوانی باشد.

حجت الاسلام فلاح خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم روحانیان بسیاری داریم هم خانواده‌های روحانی بسیار هستند، باید از طرق تریبونهایی که در اختیار روحانیت است به معرفی کتابها پرداخت، یکی از راهکارهای معرفی و بسط و گسترش دادن گرایش مردم به کتابهای مذهبی خلاصه کردن کتابهای دینی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ضمن تأکید بر تأثیر تلخیص نویسی از کتابهای قطور دینی و مذهبی، عنوان کرد: البته برخی کتابها را ممکن است نتوان از نظر حجم و اندازه کم کرد اما باید به نحوی آن را برای ارائه به جامعه فراهم آورد و به نحوی خلاصه کرد که مخاطبین میل و رغبت مطالعه این کتب را پیدا کنند.

وی با اشاره به علاقه مردم به متون و کتب مذهبی و دینی تصریح کرد: زمانی که بتوانیم رغبت به کتاب و کتاب خوانی را تبدیل به فرهنگ کنیم دیگر نیازی به تلخیص نویسی هم نخواهد بود و دیگر شاهد گرایش نسل جوان به سوی کتاب خواهیم بود./202/1304/ب1

ارسال نظرات