۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۶۰۳۰۰
معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

چهارمین کنگره شهدای جهان اسلام در مشهد برگزار می شود

حجت‌الاسلام مؤذنی از برگزاری چهارمین کنگره شهدای جهان اسلام اسفندماه 95 در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این همایش بین المللی نیز بهترین فرصت برای تبیین راه و تجلیل از ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم و البته معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
حجت الاسلام سید حسن مؤذنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام سید حسن مؤذنی در نشست با خبرنگاران در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور با بیان اینکه حوزه ایثار و شهادت سیاسی نیست و شهدا متعلق به هیچ جناح و گروه سیاسی نیستند، اظهار داشت: تمامی اقشار جامعه ما باید دغدغه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز قبول داریم که پرداختن به مسأله اقتصاد و معیشت مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باید در اولویت کاری نهادهای مربوطه قرار گیرد اما امروز پس از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس همچنان زوایای نورانی و متعددی از شخصیت شهدا به عنوان بهترین الگوهای عصر حاضر پنهان مانده که پرداختن به آنها نیز بسیار اهمیت دارد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه امروز کشور ما نیازمند حال و هوای دوران دفاع مقدس است، افزود:‌رسانه های کشور باید به سمت مجاهد پروری حرکت کنند و تفکرات ایثارگری را در جامعه نشر دهند.

100 درصد هزینه تحصیل فرزندان شهدای مدافع حرم پرداخت می شود                         

حجت الاسلام مؤذنی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح برنامه های حمایتی بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع حرم به دلیل شهادت در خارج از وطن مظلومیت ویژه ای دارند و باید تجلیل ویژه ای از این شهدا و خانواده های صبور آنان صورت گیرد.

وی تأمین صددرصد هزینه تحصیل فرزندان شهدای مدافع حرم در دانشگاه های غیر دولتی و استفاده آنان از سهمیه در قبولی دانشگاه های دولتی را تقدیر کوچکی از ایثار بزرگ شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: برگزاری یادواره های شهدای مدافع حرم در جای جای کشور از دیگر برنامه های بنیاد شهید در این بخش است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست از برگزاری چهارمین کنگره شهدای جهان اسلام اسفندماه 95 در مشهد مقدس خبر داد و اظهار داشت: این همایش بین المللی نیز بهترین فرصت برای تبیین راه و تجلیل از ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم و البته معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است./202/977/ب1

ارسال نظرات