۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۵۹۹۱۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نام‌های معابر و کوچه‌ها باید حامل پیام های ارزشمند دینی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نام‌هایی که بر معابر و کوچه‌ها گذاشته می‌شود باید حامل پیام باشند، گفت: باید دقت نظر داشته باشیم که نام‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند و از استفاده‌ نام‌هایی که پیام‌های مهمل و بیهوده دارند، پرهیز شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار اعضای شورای نامگذاری معابر که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد اظهار کرد: نامگذاری در نگاه پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و دانشمندان به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال نخستین نامگذاری را در عالم انجام داده و این مهم گویای اهمیت نامگذاری در مبانی دینی است و این‌که بر روی هر چیز کشف شده‌ای در عالم نامگذاری می‌شود، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که قرآن نام‌های مختلفی دارد و همه سوره‌ها و آیات نامگذاری شده‌اند، ابراز کرد: نامگذاری سوره‌ها که بیشتر پس از رحلت پیامبر(ص) صورت گرفته‌اند، از جهات مختلفی دارای اهمیت هستند و این اقدام کارهای پژوهشی و مطالعاتی را هم آسان کرده است.

 

نام‌هایی معابر و کوچه‌ها باید حامل پیام باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نام‌هایی که بر معابر و کوچه‌ها گذاشته می‌شود باید حامل پیام باشند، خاطرنشان کرد: باید دقت نظر داشته باشیم که نام‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند و از استفاده‌ نام‌هایی که پیام‌های مهمل و بیهوده دارند، پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی رعایت عدالت در توزیع معنوی نامگذاری‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: به عنوان نمونه در انتخاب نام شهدا به گونه‌ای عمل نشود که از عدالت خارج شویم و نام شهیدی در نام‌های انتخابی دیده نشود.

وی در پایان ثابت‌ماندن نام کوچه‌ها و معابر را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: تغییر مکرر نام معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها موجب سردرگمی مردم می‌شود و اگر لازم به انجام این کار است، باید به گونه‌ای عمل شود که مردم دچار سردرگمی نشوند./873/202/ب3

ارسال نظرات