۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۵۹۷۲۳
در درس خارج مطرح شد؛

واکنش آیت الله سیفی مازندرانی به اظهارات اخیر علی مطهری

آیت الله سیفی مازندرانی با تأکید بر لزوم موضع گیری طلاب در برابر هتک حرمت امام معصوم(ع) خطاب به علی مطهری گفت: شما آبروی شهید مطهری را بردید؛ خلف نا صالح هستید که با چنین لفظی حتی پای امام معصوم را برای مطامع جناحی خودتان وسط می کشید.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی، این استاد درس خارج حوزه علمیه قم صبح امروز در درس خارج فقه با اشاره به حکمت 424 نهج الباغه در وصف اولیاء خدا اظهار داشت: اولیاء خدا دشمن آن چیزی هستند که عموم مردم با آن خو گرفتند؛ برای مثال بعضی اشخاص چنان با بعضی از این لهو و لعب ها مثل غنا خو می گیرند که حتی برای توجیه کار خود متوسل به مرجع تقلید وصاحب فتوا می شوند تا این که به گونه ای سؤال را مطرح کنند که این مرجع تقلید جوازی برای او صادر کند.

وی افزود: در روایت است که ریان بن‏ صلت می‏ گوید روزی درخراسان به حضرت رضا(ع) گفتم مأمون عباسی از قول شما نقل كرده كه در غنا ترخیص داده‏ اید وحضرت فرمود (كذب الزّندیق) بی دین دروغ می گوید من این گونه به او نگفتم؛ بلکه او از من درباره غناء پرسید پاسخ دادم كه مردی بر امام باقر(ع) وارد شد و از حكم غناء از او سؤال كرد، آن حضرت فرمود وقتی خداوند بین حق و باطل جدا كند، غنا در كدام قسمت قرار خواهد گرفت؟ گفت در صف باطل؛ حضرت فرمود تو خود حكم آن را بیان كردی.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که بیزاری امام رضا(ع) درحدی بود که در مورد آن شخص فرمود (کذب الزندیق) خاطرنشان کرد: از این کلام معلوم می شود که خیلی این کار یعنی غنا در نزد حضرت مبغوض بود که با مأمون عباسی به مثل یک دشمن برخورد کرد و هم نسبت کذب وهم نسبت زندیق بودن را به او داد.

وی با بیان این که شما طلاب وظیفه دارید در مقابل کسی که تریبون مجلس را در دست دارد و می گوید اگر امام رضا(ع) هم بود شاید در مجالس کنسرت می نشست موضع بگیرید، خاطرنشان کرد: شما آبروی شهید مطهری را بردید؛ خلف نا صالح هستید که با چنین لفظی حتی پای امام معصوم را برای مطامع جناحی خودتان وسط می کشید./843/د101/ج1

ارسال نظرات