۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۵۹۶۳۰
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند خبرداد؛

ارسال 104 مقاله به دبیرخانه همایش ملی اخلاق در مکتب علامه طباطبایی

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند گفت: 104 مقاله به دبیرخانه همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) رسیده است.
حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز

حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که زادگاه علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان هفته جاری میزبان همایشی علمی، تخصصی و پژوهشی خواهد بود، اظهار داشت: همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه همایش در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برپا خواهد بود، اظهار داشت: برنامه زمان بندی ارائه سخنرانی های همایش نیز اعلام شده و روز پنج شنبه تعدادی از مقالات به صورت سخنرانی و تعدادی نیز در قالب پوستر ارایه می شود.

حجت الاسلام شاهدی با اشاره به این‌که 104 مقاله به دبیرخانه همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) رسیده است، خاطرنشان کرد: بیش از 60 مقاله برگزیده شده‌اند که از این تعداد حدود 40 مقاله واجد شرایط ارایه به صورت سخنرانی و پوستر هستند.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند با بیان این‌که مقالات علمی تخصصی به صورت پوستر و مقالات علمی پژوهشی به صورت سخنرانی ارایه می شوند، تصریح کرد: آیت الله مجتهدشبستری، دکتر احمد احمدی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، غلامحسین ابراهیمی دینانی و دکتر مهدی گلشنی سخنرانان اصلی این همایش هستند.

وی با اشاره به این‌که حضور عموم علاقه‌مندان به ویژه اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در این همایش علمی رایگان است، گفت: این همایش با هدف استنباط و استخراج مطالب مربوط به اخلاق علم و فناوری از آثار و آرای معظم له به منظور تصحیح و تنقیح علوم طبیعی و تجربی از ابعاد فرهنگ و اخلاق لائیسیته و سکولار، با تأکید بر اندیشه های علامه طباطبایی(ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شاهدی ادامه داد: اخلاق علم و فناوری و همچنین اخلاق حرفه ای دو محور اصلی این همایش است که در بخش نخست معنا و مفهوم اخلاق علم، اصول و مبانی اخلاق علم، نقش اخلاق علم در شکل گیری تمدن نوین اسلامی و اخلاق علم اسلامی و سکولار مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته وی در محور دوم این همایش اخلاق نقد و آزاد اندیشی، جایگاه اخلاق در نظام آموزشی و پژوهشی، اخلاق حرفه ای در دانشگاه‌های اسلامی و سکولار و شاخصه های اخلاقی استاد و شاگرد در سیره علامه طباطبایی(ره) مورد بحث پژوهشگران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار خواهد گرفت./935/302/ب3

 

ارسال نظرات