۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۵۹۵۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

با 5 میلیون نماینده را می خرند تا به وزیر رأی اعتماد بدهد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم از برخی زد و بندها و خرید رأی در مجلس انتقاد کرد و گفت: با پنج میلیون تومان یک نماینده را می خرند تا به فلان وزیر رای اعتماد بدهد.
آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني در جلسه طلاب و فضلاي اردكانی مقيم قم، با بیان اين‌كه همه انسان‌ها مورد امتحان الهي قرار مي‌گيرند، اظهار داشت: در ابتداي تاريخ اسلام آيات قرآن در مدح كساني نازل شده كه در جنگ بدر، احد، خيبر، حنين و دیگر جنگ ها شركت كردند و از ياران پيامبر و مجاهدين در راه اسلام بودند؛ ولي بعد از امتحانات الهي، غربال شدند و به جايي رسيدند كه وقتي پيغمبر از دنيا رفت بسیار منحرف شدند،  اين در حالي است كه بقيه‌ مسلمانانی كه حق را ياري نكردند، انقلابي و از ياران صميمي پيامبر بودند.

وي با اشاره به آيه «الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَکُمْ أَيُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً » تأكيد كرد: اين آيه جز محكمات قرآن كريم است و همه، بدون شك امتحان مي‌شويم و هيچ كس از اين قاعده مستثني نيست؛ حتي پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع). در اين امتحانات عده‌اي رد و عده‌اي قبول مي‌شوند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اين‌كه معناي شيعه در اصطلاح علم كلام با معنايي كه اهل بيت(ع) مي‌گويند متفاوت است، خاطرنشان كرد: در علم كلام شيعه به كسي گفته می شود كه بعد از پيامبر، اميرالمومنين را امام بداند؛ ولي در ديدگاه اهل بيت(ع) اصلا شيعه به اين معنا نيست؛ رواياتي كه درباره صفات شيعه داريم به قدري زياد است كه مرحوم شيخ صدوق آن‌ها را در يك كتابي به نام «صفات الشيعه» جمع كرده است.

وی با اشاره به يكي از روايات اين كتاب كه به حد تواتر نيز رسيده است، گفت: عده‌اي از ايران بعد از حج براي زيارت امام رضا(ع) به مدينه رفتند. وقتي رسيدند، درب منزل حضرت را زدند و به  غلام حضرت گفتند كه به آقا بگوييد عده‌اي از شيعيان شما آمدند؛ غلام وقتي برگشت گفت حضرت اجازه ورود نمي‌دهند. در اين روايت آمده است كه آن‌ها تا سي روز به منزل حضرت رفتند و همين جواب را ‌شنيدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: اين گروه بعد از گذشت سي روز به غلام حضرت گفتند به آقا بگوييد ايراد ما چيست؛ آن روز حضرت اجاز ورود دادند و بسيار از آن‌ها استقبال كردند. حضرت فرمود شما مي‌گوييد يك عده از شيعيان شما هستيم، ولي صفات شيعيان را در شما نمي‌بينم. در ادامه حضرت صفات شيعيان را بيان مي‌كنند.

وی در تحليل اين روايت بيان داشت: اين زوار معتقد به عصمت امام بودند و مي‌دانستند كه حضرت اشتباه و خطا نمي‌كنند، اما در عمل اشكال و اشتباه را از حضرت مي‌دانستند و حتي يك‌بار نگفتند شايد اشتباه و خطا از ما باشد؛ تا اين‌كه بالاخره بعد از گذشت سي روز گفتند شايد تقصير از ما باشد كه حضرت ما را راه نمي‌دهند.

استاد اخلاق حوزه علميه قم اظهار داشت: اين‌كه ما محب اهل بيت(ع) باشيم، بسيار طبيعي و كار حداقلی است؛ چون خداوند افراد را به‌گونه‌ای آفريده كه از روی فطرت، كمالات انساني را دوست دارند و چون اهل بيت(ع) بالاترين كمالات را دارند، هر انساني با هر كيش و مذهب و آييني كه باشد وقتي با وجود مقدس آن‌ها آشنا شود، عاشق و محب اهل بيت(ع) مي‌شود.

وی با بیان این‌که اهل بیت(ع) فرمودند اگر محاسن کلام ما را به مردم بگویید، ما را دوست خواهند داشت، ابراز داشت: هر کسی متخصص در هر علمی که باشد، وقتی با اهل بیت(ع) آشنا می‌شود، محب و دوست‌دار آن‌ها خواهد شد؛ آنتونی رویس که یکی از فلاسفه مشهور آمریکاست، استادِ فلسفه‌ غرب من در آمریکا بود، او مي‌گفت من هيچ ديني ندارم؛ ولی این فرد شايد بيش از ده بار به من گفت: «مي‌داني من به امام علي عشق مي‌ورزم؟»

استاد حوزه علميه قم در بخش دیگری از سخنانش درباره لزوم تبعیت از ولایت فقیه، با اشاره به روایت امام باقر(ع) مبنی بر«من كان لله مطيعا فهو لنا ولي و من كان لله عاصيا فهو لنا عدو» تأکید کرد: خیلی‌ها در حرف معتقد به ولايت فقيه هستند، ولي در عمل، کاملا برعکس عمل می‌کنند. برخی می‌گویند امرِ ولیّ، ارشادی است نه مولوی، در حالی که هیچ تخصصی در شناختن امر مولوی و ارشادی ندارد.

وی ادامه داد: برخی به خاطر هم‌شهری‌بودن، چشم‌و‌هم‌چشمی، نفهمیدن، به‌خواب‌زدنِ خود، وام‌داربودن به فرد یا حزبی، به راحتی با ولایت فقیه مخالفت می‌کنند؛ برخی هم می‌گویند اگر ولی می‌فهمد ما هم می‌فهمیم و نظری داریم و نظرمان با ولی متفاوت است؛ در حالی که ولی بهتر از من و شما می‌داند در چه مسأله‌ای ورود پیدا کند و اگر ورود پیدا کرد، حرف همان است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تا آن‌جايي حرف رهبری را قبول دارند كه رهبری حرف آن‌ها را بزند، ولی وقتی سر دوراهی می‌رسند، ‌خودشان هر کدام آقا هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعضي‌ها تعصبات بي‌جايي دارند، در حالي كه در مدت كوتاهي چند بار نظرشان را تغيير مي‌دهند يا اصلاح مي‌كنند، اما حاضر نمي‌شوند از حرف خودشان بگذرند و حرف ولي را گوش كنند.

وی بیان داشت: آن روز طبق محاسبات انجام شده به پول امروز با حدود 15 میلیارد برخی فرماندهان سپاه امام حسن مجتبي(ع) را خريدند، اما امروز نماینده مجلس را برای این‌که به یک وزیر رأی اعتماد بدهد با 5 میلیون تومان می‌خرند، حالا ببینید اگر 15ميليارد تومان به نماینده بدهند چه کار می‌کند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ضمن ابراز تأسف از رواج روحیه تسامح و تساهل غربی در برخی افراد، ابرازداشت: حقایق عالم و عقاید و باورهای مان را به شوخی گرفته‌ایم، در حالی که شوخی بی‌خود و احمقانه‌ای است.

وی در پایان درباره تردیدهایی که دوره قبل برای ورود به مجلس شورای اسلامی داشت، به نامه‌ای که به آیت‌الله بهجت(ره) داده بود و جواب معظم له اشاره کرد و گفت: ایشان با این مضمون نوشته  بودند: «ورود به مناصب عاليه، متوسطه و دانيه، اگر بداني كه به معصيت مي‌افتي حرام است. اما نظرات زعيم بايد اعمال گردد و او گزافه نمی‌گوید. نمايندگان باید با نظرات او آگاه شوند، بايد عده‌اي بيانات ایشان را بگيرند و بفهمند و با استدلال و منطق به ديگران تبيين كنند»./845/پ202/ج1

ارسال نظرات