۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۵۷۵
آیت الله عبد اللهی:

در شعار مرگ بر آمریکا بحث بر سر سلوک است نه اشخاص

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی بصیرتی سیاسی یک حجاب است، گفت: وقتی می گوییم در برابر استکبار مقاومت کنید منظور این است که دیدگاه های آنها در جامه ما حاکم نباشد بلکه فرهنگ و اقتصاد و همه چیزمان با نگاه اسلامی باشد.
آیت الله عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم، در ادامه درس اخلاق هفته گذشته با بیان این که یکی از فلسفه های بعثت انبیا(ص) نورانی کردن زندگی مردم است، ابراز داشت: در متن آیات و روایات عناوینی برای خروج از ظلمات به سمت نور ذکر شده که رضوان الهی از آن جمله است.

وی با بیان این که محوریت رضوان الهی در زندگی انسان را نورانی می کند، افزود: خروج از ظلمات می تواند هم بعد فردی و هم بعد اجتماعی و حکومتی داشته باشد که در بعد اجتماعی باید گفت جامعه ای نورانی است که حرکت های کلان فرهنگی و اجتماعی اش بر مبنای رضایت خداوند و بصیرت افزایی باشد.

آیت الله عبد اللهی با اشاره به این که انسان باید مشیت و خواست خداوند را در سر دوراهی های زندگی مد نظر داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسانی که چنین باشد دارای نورانیت درونی و بصیرت می شود و خداوند راه های سلامت و خروج از ظلمات را به او نشان می دهد.

وی تقوا را یکی دیگر از عناوین خروج از ظلمات و نورانی شدن زندگی عنوان کرد و افزود: به هر نسبتی که انسان در امور زندگی خود تقوا داشته باشد و از خود مراقبت کند و کف نفس داشته باشد به همان نسبت از ظلمات خارج و به سمت نورانیت خواهد رفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه 28 سوره انفال تقوا را عامل به دست آوردن فرقان دانست و گفت: فرقان به معنی قوه تمیز و آگاهی درونی برای تشخیص حق و باطل است و فلسفه آن این است که گناه و پیروی از غرایض نفسانی میان انسان و عقل و فطرت و نورانیت ذاتی انسان حجاب می شود و تقوا سبب رفع حجاب ها است.

وی بی اخلاقی های نامزدهای انتخابات آمریکا را به خاطر حجاب قدرت، ثروت و شهوت دانست و اظهار داشت: عدم بصیرت سیاسی هم یک حجاب است که برخی مسؤولان ما می گویند اکنون که می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم دیگر نباید شعار استکبار ستیزی بدهیم.

آیت الله عبداللهی با بیان این که در شعار مرگ بر آمریکا بحث اشخاص نیست بلکه بحث سلوک است، گفت: استکبار جهانی به دنبال تباهی مردم و گرفتن معنویات از جامعه است؛ وقتی می گوییم در برابر استکبار مقاومت کنید منظور این است که دیدگاه های آنها در جامه ما حاکم نباشد بلکه فرهنگ و اقتصاد و همه چیزمان با نگاه اسلامی باشد./843/پ202/ج

ارسال نظرات