۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۹۳۰۷
سردار سلامی:

برای تعقیب آرمان های خود هیچ خط قرمزی نمی شناسیم/ آمریکا به تعهداتش عمل نکند سانتریفیوژها فعال می شود

سردار سلامی در مراسم 13آبان گفت: آمریکایی ها باید بدانند اگر به تعهدات‌شان عمل نکنند برجام را بر هم زده و سانتریفیوژهای خاموش را دوباره روشن می‌کنیم و فعالیت هسته‌ای خود را پیش خواهیم برد
سردار سلامی سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تجمع تسخیر لانه جاسوسی که در مقابل سفارت سابق آمریکا برگزار شد با اشاره به این که 13آبان سالروز آفرینش یک اتفاق باشکوه در تاریخ اسلام و ایران است، اظهار داشت: 13آبان سالروز ریشه کن شدن شجره خبیثه استعمار آمریکا از ایران است، در اصل تسخیر لانه جاسوسی لگد مال کردن سیاست‌های آمریکا در ایران است.

وی ادامه داد: 13آبان به گفته امام راحل انقلاب دوم ایران و چه بسا مهم‌تر از انقلاب اول بوده است، تسخیر در این اتفاق به تنهایی بی‌مفهوم بود زیرا این اتفاق فروپاشی و شکستن زوال پوشالی یک ابر قدرت بی‌رقیب در تاریخ بشر را رقم زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که آمریکا بعد از تسخیر با تشکیل نیروهای حرفه‌ای سعی در نجات گروگان‌ها داشت، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا ماه‌ها به آموزش نیروهای ورزیده پرداخت و سپس یک مدافعه نظامی برای آزادی جاسوسان خود طراحی کرد اما هواپیما و بالگردهای آنها با عکس‌العمل شنزارها در آتش سوخت.

سلامی تاکید کرد: امام راحل بعد از تسخیر لانه جاسوسی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این را اثبات کردند، آمریکایی که ایران 38 سال است یک رویارویی بزرگ را با آن شروع کرده و تسخیر لانه جاسوسی یکی از این اتفاقات مهم است.

وی افزود: آمریکا حرف از دموکراسی می‌زند اما دیکتاتورهای بزرگ دنیا دست نشانده او هستند، از فیلیپین تا شیلی گرفته و به طور کلی در تمام دنیا سایه آنها وجود دارد، دیکتاتورهایی چون آل‌خلیفه و آل‌سعود محصول آمریکا است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که آمریکا تنها حرف از حقوق بشر می‌زند، تصریح کرد: آمریکا دولتی است که سازمان سیای آن شکل دهنده تمام سرویس‌های شکنجه‌ دهنده است، آمریکا هرسال تعداد زیادی از آزادی خواهان عالم را می‌کشد، در زندان‌های گوانتانامو سگ‌ها را به جان زندانی‌ها می اندازند.

سلامی اضافه کرد: آمریکا ادعای صلح دارد اما از سال 1945 مصادف با جنگ جهانی دوم تا امروز در 80 کشور دنیا یا کودتا به راه انداخته یا جنگ و آشوب را برنامه‌ریزی کرده است، یکی از نمونه‌های بارز آن در ایران و کودتا 28مرداد 1332 بود، آمارها نشان می‌دهد تا به امروز هشت میلیون انسان توسط آمریکا در جهان کشته شده‌اند.

وی ابراز داشت: آمریکا حرف از مبارزه با تروریسم می‌زند در حالی که خودش تروریسم را تشکیل می‌دهد، گروه‌هایی چون داعش، تکفیری‌ها و... از جمله گروه‌هایی هستند که آمریکا آنها را تشکیل داده است، آمریکا صدها قطعنامه برای کشورهای در حال توسعه، جنایات دیکتاتورها و حملات صهیونیست‌ها را وتو کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: آمریکا که مانع تولید سلاح‌های اتمی می‌شود کشور ژاپن را در آتش بمب اتم خود ذوب کرد، انقلاب بزرگ ملت ایران به رهبری امام راحل به عنوان یک حادثه بزرگ در قرن 20 توانست بزرگ ترین شکست سیاسی، راهبردی و قدرت نظامی تاریخ بشر را به آمریکا تحمیل کند.

همه دنیا ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای می‌شناسند

سلامی بیان کرد: نظم پیش ساخته آمریکا با انقلاب اسلامی ایران از بین رفت، انقلاب ایران یک تفکر جدید ایجاد کرد و آن هم این است که یک ملت می‌تواند یک قدرت مصمم دنیا را وادار به شکست کند، پیام انقلاب ایران جهانی بود و هدفش ترویج روح آزادی خواهی‌ در سراسر دنیا است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ این نظام سلطه و هم پیمانانش احساس کردند که یک قدرت جهان در دنیا در حال شکل‌گیری است که منظور آنها هم ایران است، ایران این ضلع بزرگ قدرت در حال قد کشیدن است و در حال گسترش جبهه انقلاب اسلامی به تمام نقاط دنیا و تنگ کردن فضای قدرت آمریکا در دنیا است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا با پیدایش انقلاب ایران نقطه تقابل خود از شرق یعنی روسیه به جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد، یک نبرد وسیع به معنای جنگ واقعی و یک جهاد از سوی مسلمانان در مقابل توسعه طلبی آمریکا شکل گرفت، این یک نبرد پیوسته بود و در اولین تحریم‌های اقتصادی آمریکا پس از تسخیر لانه جاسوسی و پس از آن جنگ تحمیلی 8ساله با ایران وارد نبرد شد اما فرزندان این ملت با شکوه و قدرت در مقابل قدرت‌های جهانی از شرق و غرب ایستادگی کردند.

سلامی گفت: میدان سلطه‌طلبی آمریکا و شرکای او با درخشش ملت ایران پایان یافت، ملت ایران قد برافراشت به عنوان یک ملت که شکست‌ناپذیر است و همه دنیا ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و رسیدن به قدرت جهانی شناختند.

وی تاکید کرد: توطئه آمریکا در کودتای نظامی و نبرد در مرزهای ایران همچنان ادامه دارد و ملت ایران هم مبارزه خود را توسعه داده‌اند، امروزه جغرافیای انقلاب ایران گسترش پیدا کرده است، دشمن سعی دارد با تهاجم فرهنگی بر تسخیر ذهن و فکر جوانان ایرانی غالب شود و می‌خواهد جوانان ما را از مسجد و پیروی از رهبر و کشور دور کند امام همه ملت در پرتو منویات رهبری توطئه‌ها را نافرجام گذاشتند.

فتنه88 از سوی آمریکا طراحی شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که آمریکا در سال 88 سعی داشت کرامت و دستاورد انقلاب ما را با فتنه داخلی تمام کند، خاطرنشان کرد: این فتنه نیز با حرکت تاریخ ساز و انقلابی مردم ایران در 9دی به شکل تیر خلاصی بر قلب دشمن به پایان رسید، این واقعیت ملت ایران است که همیشه در صحنه حضور دارد.

سلامی تصریح کرد: امروز ملاحضه می‌شود که تمرکز دشمن بر قلب اسلام یعنی ایران است تا آن را فرو بپاشند، دشمن سعی داشت تمام قدرت خود را بر ایران سیطره دهد و اراده ایران در فرهنگ و اقتصاد سست نماید و اعتماد مردم بر انقلاب را از بین ملت انقلابی ایران از بین ببرد اما ایران توانست الهامات خویش را به جهان اسلام منتقل کند.

وی بیان کرد: حمایت‌های انقلاب از لبنان و فلسطین توانست 4جنگ تاریخی برای مسلمانان رقم بند، در این جنگ‌ها شاهد شکست تاریخی صهیونیست‌ها بودیم، انقلاب بزرگ ما تا شرق مدیترانه پیش رفته است و مقاومت مردم در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا در آنجا نیز شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که در حال حاضر آمریکا در همه جای دنیا هزینه می‌کند و نفع آن را ایران می‌برد، اظهار داشت: امروز می‌بینید که رژیم صدام که سقوط کرد بهره آن را ایران برد و آمریکایی‌ها امروز در میدان نبرد، موازنه قدرت را نمی‌توانند ایجاد کنند.

سلامی اضافه کرد: بحرین، عراق، سوریه و لبنان با انقلاب اسلامی است و می‌بینیم که چگونه کاندیدای مورد نظر حزب الله در لبنان انتخاب می‌شود و این به خاطر انقلاب ایران است، ملت‌های مسلمان امروز آیین خدا را کمک می‌کنند و خدا نیز به آنها کمک می‌کند.

آمریکا در همه زمینه‌ها دچار بحران شده است

وی بیان داشت: دقت کنید آمریکا همان گونه که رهبری نیز فرمودند امروز با بحران‌های بزرگی روبرو است و قدرت اول جهان نیست، آمریکا اراده سیاسی خود را از دست داده و نمی‌تواند جهان اسلام و غرب آسیا را به سوی اهداف خود هدایت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز کرد: در بعد قدرت اقتصادی امریکا با 70 میلیلون انسان زیر خط فقر مواجه است، امروز دیگر آمریکا مستقیما نمی‌تواند در مقابل هیچ کشوری جنگ مستقیم کند زیرا با جنگ روانی سیاسی و مشکل اقتصادی مواجه است.

سلامی درباره وضعیت فعلی آمریکا گفت: آمریکا دچار فروپاشی اخلاقی شده است، نرخ طلاق در امریکا از 50درصد تجاوز کرده است، سالانه 38 نوجوان به خاطر بحران شخصیت خودکشی می‌کنند، اینها آمارهایی مستند و رسمی است که از موسسات جامعه شناسی امریکا اعلام شده است، نمی‌توان گفت که چه فجایع اخلاقی در آمریکا در حال رخ دادن است، کانون خانواده در حال از بین رفتن است و خیلی سخت است که حدود 40 درصد کودکان آمریکایی نامشروع به دنیا می‌آیند.

وی با اشاره به این که مبارزات ما با آمریکایی‌ها ادامه خواهد داشت، افزود: برای تعقیب آرمان‌های خود هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم، امروز امنیت ما و جهان اسلام به هم گره خورده است، اگر به سوریه، لبنان، یمن و عراق کمک نکنیم مسلمانان را از هم مجزا می‌کنند و آن وقت یک فاجعه درست می‌شود و این وظیفه ما است که مملکت‌های مسلمان را از استکبار دور کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ما صحبت جدی با آمریکا داریم، آنها می‌دانند انتخاب گزینه نظامی آرزویی باطل و ناممکن برای آنهاست، در این زمینه ما نگران نیستیم و در هر زمینه‌ای می‌توانیم بجنگیم و در تمام بخش‌ها از قدرت کامل برخوردار هستیم.

آمریکا باید به تعهدات خود در برجام عمل کند

سلامی با بیان این که موضوع برجام معیار و محکی برای شناخت شخصیت واقعیت آمریکا است، تصریح کرد: به آمریکا تاکید می‌کنیم تعهدات خود را اجرا کنند، ایران سرزمین مردمانی است که در پرتو اسلام و انقلاب باشکوه‌شان باج نمی‌دهند، ملت ایران با فرهنگ و باشعور به تعهدات خود پایبند است اما این تعهدات یک سویه نیست و صبر ملت ایران نیز بی‌انتها نیست.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مقامات آمریکایی عینک دوران جنگ سرد خود را کنار بگذارند و واقعیت ایران و جهان را نگاه کنند، آمریکا باید عاقلانه فکر کند ما حقوق‌مان را تا آخرین لحظه تعقیب می‌کنیم، آمریکا باید بدانند اگر به تعهدات‌شان عمل نکنند برجام را بر هم زده و سانتیریفیوژهای خاموش را دوباره روشن می‌کنیم و انرژی هسته‌ای خود را پیش خواهیم برد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: دولت ایران فقط در مقابل امریکا متعهد نیست، بلکه مقامات آمریکا بدانند که دولت ایران در مقابل 5+1 نیز متعهد نیست و همه در مقابل هم باید تعهد داشته باشند، پس اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند برجام منقضی و چرخه هسته‌ای ایران دوباره روشن می‌شود.

سلامی در پایان گفت: به آمریکا سفارش می‌کنیم سخن بیهوده  نگویند ملت ایران همیشه مستحکم ایستاده است، ما هم مصمم هستیم که احقاق حق مردم ایران را پیپگیری کنیم./816/پ201/ج

 

ارسال نظرات