۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۹۲۷۵
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

فرقه ضاله بهائیت یک حزب سیاسی وابسته به رژیم صهیونیستی است/ هجمه غرب علیه ایران سراسر دروغ است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش بهائیت جهت قرار گرفتن در زمره اقلیت های دینی جمهوری اسلامی ایران، از این فرقه ضاله به عنوان یک حزب سیاسی وابسته به رژیم صهیونیستی یاد کرد.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار دو تن از کارشناسان وزارت دینی اندونزی به جایگاه اقلیت های در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: من در هنگام تدوین قانون اساسی در گروه مذهب قرار داشتم و در این گروه نمایندگانی از مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان نیز حضور داشتند. در آن زمان تصویب کردیم که مذهب رسمی کشور بر اساس اکثریت قاطع مردم ایران، تشیع باشد و مسحیت و یهودیت و زرتشت نیز به عنوان ادیان در قانون  اساسی گنجانده شدند.

وی درباره تلاش بهاییان جهت قرار گرفتن در زمره اقلیت های دینی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: در آن موقع بهاییان خواستند که آنها را نیز جزئی از اقلیت های کشور در قانون اساسی قرار دهیم. ما به آنها گفتیم که شما یک مذهب نیستید بلکه یک حزب سیاسی وابسته به رژیم اسرائیل به شمار می آیید.

این مرجع تقلید افزود: تأکید کردیم که مرکز و پیشتیبانی شما در رژیم صهیونیستی است بنابراین شما یک دین و مذهب رسمی به شمار نمی آیید بلکه حزبی سیاسی وابسته به اسرائیل هستید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روابط بسیار مطلوب میان شیعیان و اهل تسنن در ایران اظهار داشت: ما با علمای اهل تسنن رابطه خوبی داریم و کارهای مشترکی نظیر مبارزه با تکفیری ها را با کمک یکدیگر انجام می دهیم. مسیحیان و یهودیان و زرتشتی ها نیز از آزادی کاملی برخوردارند، عبادتگاه دارند، نمایندگان آنان در انتخابات شرکت کرده و به مجلس راه می یابند و ما مطلقا هیچ نزاعی با آنها نداریم.

وی درباره هجمه رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان تبلیغ می کنند که اقلیت های مذهبی در ایران آزادی ندارند اما شما می توانید به مراکز آنها بروید و ببینید در اوج آزادی قرار دارند. این تبلیغات سراسر دروغ است و هنگامی که برخی از خبرگزاری های غربی به ایران می آیند از آنچه در رسانه ها علیه ایران تبلیغ می شود، ابراز شگفتی می کنند.

این مرجع تقلید از هجمه شدید علیه تشیع انتقاد کرد و ادامه داد: آنچه علیه تشیع منتشر می شود جنبه سیاسی دارد، یعنی خبرگزاری های غربی با کمک وهابی ها به دلیل اینکه وجود یک مملکت شیعه مستقل قوی را تحمل نمی کنند به شبهه پراکنی و انتشار کذب محض علیه ایران می پردازند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: سال های پیش به خانه خدا مشرف شده بودم و با وزیر امور دینی عربستان دیدار کردم. وی گفت که شنیده ام شیعیان قرآنی غیر از قرآن ما دارند که نامش مصحف فاطمه است، من به او گفتم خودت یا نماینده ات به همراه من به تهران بیایید و به مساجد و خانه های مردم سر بزنیم و اگر قران های موجود در تهران حتی یک نقطه با قرآن های شما تفاوت داشته باشند، حرف شما کاملا درست خواهد بود.

وی بر لزوم آشنایی با عقاید شیعیان از منابع معتبر شیعی تأکید کرد و افزود: در سفر دیگری به خانه خدا شاهد کتاب های سراسر دروغ علیه شیعه در کتابخانه های مکمه و مدینه بودم، به همین دلیل کتابی را که 80 عنوان از عقاید شیعیان را بیان می کند به رشته تحریر درآوردم که 11 زبان ترجمه شده است.

این مرجع تقلید درباره ادعای توهین به مقدسات اهل تسنن در مذهب شیعه گفت: ما فتوا داده و نامه ای نیز به شیخ الازهر فرستادیم که اهانت به مقدسات اهل سنت و جماعت شرعا جایز نیست. ما ارتباط بسیار خوبی با علمای اهل تسنن داریم و نباید اقدام عده ای عوام جاهل نادان درباره پیشوایان اهل تسنن را معیار قرار داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان بیان داشت: ما اندونزی را بزرگ ترین کشور اسلامی دانسته و رابطه برادری مهمی بین ما وجود دارد و مایل هستیم رفت و آمد بین ما و شما بیشتر باشد. دنیا برای پذیرش اسلام در دوران کنونی از آمادگی زیادی برخوردار است و اگر با هم متحد شویم مطمئنا در دنیا پیش خواهیم رفت./980/پ202/ج

ارسال نظرات