۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۵۹۰۹۱
استاندار قم:

قم بالاترین ضریب نفوذ فضای مجازی را در کشور دارا است

صادقی گفت: قم در کشور بالاترین ضریب نفوذ اینترنت یعنی 74 درصد را دارد و این مسأله را در حوزه های مختلف از خود نشان داده است و از همین رهگذر است که ارزش کار فرهنگی در فضای مجازی بیشتر به چشم می آید و انسان را به آینده روشن امیدوار تر می کند.
سید مهدی صادقی، استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مرکز تبادل ترافیک قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد با اشاره به قم به عنوان مرکز علم و فقاهت اظهار داشت: به عقیده من این امکان یعنی داشتن مرکزی برای تبادل ترافیک در فضای مجازی برای قم لازم بود تا هرچه بیشتر و بهتر بتواند از محتوای غنی فرهنگی استفاده کرده و برای دیگران نیز محتوا آماده کند.

تولید محتوای غنی ارزش دارد

استاندار قم افزود: تولید مطلق محتوا و بدون بار فرهنگی ارزش چندانی ندارد ولی این که چه محتوای فرهنگی می تواند بهتر اثر بخش باشد این شهر مقدس علمای بزرگی دارد که به این مسأله توجه دارند و بر اساس نیاز جامعه کشور می توانند محتواهایی فاخر برای عرصه فضای مجازی فراهم کنند.

وی با اشاره به مزیت های مرکز تبادل ترافیک در قم، عنوان کرد: به نظر می رسد شرایط در حال حاضر به گونه ای است که با افتتاح این مرکز همه دست اندرکاران کارهای فرهنگی در زمینه های مختلف ترغیب شوند تا برای دسترسی و تأمین نیازهای انسانی ما را به شرایط جدید سوق بدهند چراکه این طرح تا حد زیادی دغدغه های هزینه ها را از دوش مراکز تولید محتوای فرهنگی کم می کند.

صادقی تصریح کرد: باید بدانیم قم در کشور بالاترین ضریب نفوذ اینترنت یعنی 74 درصد را دارد و این مسأله را در حوزه های مختلف از خود نشان داده است و از همین رهگذر است که ارزش کار فرهنگی در فضای مجازی بیشتر به چشم می آید و انسان را به آینده روشن امیدوار تر می کند.

امیدوار به تقویت فرهنگ قم هستیم

وی با بیان اینکه قم با امکاناتی که فراهم شده می تواند گام های بلندی را در عرصه فرهنگ و معارف بردارد، ابراز داشت: ما نیز امیدواریم همچنانکه در این مسیر قدم های بزرگی برداشته شده روز به روز شاهد تحولات در عرصه فرهنگی قم و همچنین تقویت و دسترسی سریع مردم به محتواهای غنی را و برآورده شدن نیازهای آتی را شاهد باشیم.

صادقی در پایان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین شورای عالی فضای مجازی که سعی و تلاش زیادی برای راه اندازی مرکز تبادل ترافیک در قم داشتند تقدیر و تشکر کرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات