۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۸۹۸۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

پیام 13 آبان، به زانو درآوردن استکبار در هر برهه ای از زمان است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به حوادث تاریخی در 13 آبان ماه بر ضرورت گرامیداشت این روز تاریخی تأکید کرد و گفت: پیام 13 آبان، به زانو درآوردن استکبار در هر برهه ای از زمان است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، 13 آبان ماه را نماد سه رخداد تاریخی و افتخار آمیز در نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی روز ملی مبارزه با استکبار که در رأس آن آمریکا قرار دارد، تبعید امام راحل که در اعتراض به کاپیتولاسیون صورت گرفت و سرمنشأ آن قرارداد ننگین ترکمنچای بود و در سال 1306 به علت مبارزات مردمی این امتیاز تحت فشار افکار عمومی لغو شد، را از جمله حوادث مهم این روز بیان کرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه در 13 مهر ماه سال 42 حق کاپیتولاسیون را به نفع آمریکا به تصویب دولت می رسانند، یادآور شد: امام راحل در آن زمان به حق کنسولی که برای آمریکا در نظر گرفته می شود اعتراض و از سوی مأموران حکومت شاه در 13 آبان 43 دستگیر و به ترکیه تبعید می شود.

وی شهادت دانش آموزان در 13 آبان 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان سال 58 را از دیگر مناسبتهای مهم این روز تاریخی عنوان کرد و گفت: به گفته امام خمینی(ره) در این روز انقلابی دوم به دست دانش آموزان شکل گرفت.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: با مرور حوادث تاریخی و بررسی ابعاد 13 آبان از سال 43 تا 57 که منشأ همه آن اتفاقات آمریکای جهان خوار و متکبر بوده است، اهمیت حضور عموم مردم در راهپیمایی این روز دو چندان می شود.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان، فریاد مظلوم علیه ظالم است که به پا می خیزد و بار دیگر روحیه استکبارستیزی ملت ایران را به نمایش می گذارد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران در 20 مهر 59 و کودتای طبس را از دیگر خیانتهای آمریکا عنوان کرد و گفت: به لطف الهی طوفان طبس موجب رسوایی آمریکا شد و شکوه و عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: حوادث تاریخی 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان و ایستادگی رهبران ما و بنیانگذار انقلاب اسلامی این پیام را به ما می دهد که اقشار مختلف، رهبران و دانش آموزان می توانند استکبار را در هر زمانی به زانو در بیاورند./9459/302/ب2

ارسال نظرات