۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۵۸۸۴۹

دوماهنامه پایش سبک زندگی در ایستگاه چهاردهم

شماره چهاردهم دوماهنامه پایش سبک زندگی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین منتشر شد.
پایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره چهادهم دوماهنامه پایش سبک زندگی ویژه فعالان و مدیران فرهنگی ویژه مردادماه 1395 از سوی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از این دوماهنامه با عنوان سخن رهبری می خوانیم: «تقوا، کلید خوشبختی دنیوی و اخروی است. بشریت گمراه که از انواع سختی ها و رنج های شخصی و اجتماعی می نالد، چوب بی تقوایی و غفلت و بی توجهی و غرق شدن در منجلابی که شهواتش برای او فراهم کرده است، را می خورد. جوامعی که افتاده اند حالشان معلوم است.

 

جوامع پیشرفته عالم هم، اگر چه از بعضی جهات خوشبختی هایی دارند ـ که همان هم ناشی از هوشیاری و بیداری در بعضی امور زندگی است ـ اما دچار خلأها و کمبودهای مرگباری هستند که نویسندگان و گویندگان و هنرمندان آن ها، امروز با صد زبان آن را بیان می کنند».

 

این دو ماهنامه شامل موضوعاتی همچون «طلیعه»، «سخن رهبری»، «معرفی کتاب»، «پایش فعالیت های مؤسسه»، «پایش آموزه و اندیشه»، «پایش همایش ها و منابع»، «پایش آسیب ها»، «بازاندیشی در انگاره های فرهنگی سینما و تلویزیون وطنی» و «پرونده تصویری» است.

 

در بخشی از این دوماهنامه با عنوان معرفی کتاب اثر کتاب و مطالعه در سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی مورد معرفی قرار گرفته که بخشی از آن به این شرح است: یکی از شاخص های اصلی رشد فرهنگی در هر جامعه، میزان سرانه مطالعه در آن جامعه است. از این رو یکی از دغدغه های اصلی حوزه فرهنگ در هر جامعه ای، آسیب شناسی فرهنگ مطالعه و شناخت راهکارهای عملی جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

 

اثر حاضر با تمرکز بر جامعه ایرانی، پس از رصد سبک زندگی ایرانیان در حوزه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، راهکارهایی را جهت ارتقاء و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ارائه داده است.

 

«پرونده ویژه: خیانت» «گونه های خیانت»، «گونه شناسی خیانتکاران»، «تفاوت های زن و مرد  در خیانت»، «راهکارها» و «پایش اخبار» از دیگر موضوعات مطرح شده در این دو ماهنامه است.

 

شماره چهاردهم دوماهنامه پایش سبک زندگی ویژه فعالان و مدیران فرهنگی ویژه مردادماه 1395 در 145 صفحه و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات