۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۵۸۷۹۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

13 آبان، روز رزم حسینی و فریاد بلند و پرشور مرگ بر آمریکا است/ 150 خبرنگار خارجی در تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از حضور 150 خبرنگار خارجی از 53 رسانه خارج از کشور خبر داد و گفت: 750 خبرنگار داخلی نیز از 55 رسانه کشور این مراسم را پوشش می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست خبری اعلام برنامه های یوم الله 13 آبان صبح امروز (سه شنبه؛ 11 آبان ماه) با حضور حسین کاشانی پور رئیس ستاد مرکزی یوم الله 13 آبان و حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران  در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری حسین کاشانی پور، رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله سیزدهم آبان ضمن تشریح سیاست های کلی و اعلام اهم برنامه های یوم الله 13 آبان در سال جاری گفت: روز 13 آبان، روز رزم حسینی با یزید زمان و فریاد بلند و پرشور مرگ بر آمریکاست.

وی با بیان این که استکبار جهانی در پی تسخیر ذهن ها و فکرها و قوای تصمیم گیری کشورها و ملت ها و در پی آن، جهت دهی ظرفیت های مادی و انسانی جهان است گفت: حسینیان استکبارستیز ایران اسلامی، روز 13 آبان را روز رزم حسینی با یزید زمان دانسته و با فریاد بلند و پرشور «مرگ بر آمریکا»حماسه می آفرینند. ملت ایران در سایۀ عزت حسینی آنقدر عظمت یافته اند که عروسک های خیمه شب بازی صهیونیستها، چاره ای جز احترام به حقوق ملت ایران و جبهۀ مقاومت ندارند.

کاشانی پور با اشاره به این که یوم الله 13 آبان، یگانه مناسبتی است که در سه مقطع حساس تاریخی، سه چهره از رویاروئی استکبار را به نمایش گذاشت،گفت: روح واحد این سه حادثۀ تاریخی آن را به نمادی بزرگ و درس آموز پیش روی بشریت تبدیل کرد.

وی افزود: 13 آبان، از یک سو نماد زیاده خواهی، تجاوز و جنایت پیشگی استکبار و در رأس آن جرثومۀ فساد عالم، آمریکا شیطان بزرگ است و از سوی دیگر، نماد ایستادگی و حق طلبی و ظلم ستیزی حسینیان و غلبه بر توطئه های استکبار با اتکاء به قدرت الهی و اعتماد به وعده های الهی است.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون که 37 سال از تسخیر لانۀ جاسوسی می گذرد، به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب دوم ،نه تنها طبل رسوائی آمریکای متظاهر با انتشار اسناد لانۀ جاسوسی به صدا در آمد، بلکه هیمنۀ پوشالی آمریکا نیز فرو ریخت و با استمرار این دو روند ، طی 37 سال گذشته، رسوائی های پیاپی در نادیده گرفتن حقوق ملت ها و شکست های متعدد آمریکا در نقشه های استکباری افول آمریکا را قریب الوقوع نشان داده و جنایات و توطئه های دولتمردان و سیاستمداران کشور شیطان بزرگ و حمایت آنان از جنایتکاران کودک کش،و ایجاد و تربیت و تقویت گروههای تروریستی و جنایتکار، تنفر مردم جهان به خصوص حق طلبان و آزادگان را از آمریکا و سیاست های استکباری اش روزافزون ساخته است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله سیزدهم آبان افزود: امروز فریاد رسا و خط شکنانۀ ملت ایران، جهانی شده و دیگر برای بلند کردن فریاد "مرگ بر آمریکا" نیازی به اقامۀ دلیل نیست، و هر وجدان بیدار و انسان آزاده ای بلند کردن این ندا را یک فضیلت و وظیفۀ انسانی می داند.

وی اضافه کرد: 13 آبان بسان درخت تناوری شده است که نهال آن، توسط امام راحل عظیم الشأن ،حضرت روح الله با اعتراض به قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343 غرس شد و با خون دانش آموزان در سال 1357 آبیاری شد و در سال 1358 با حماسۀ افتخارآمیز دانشجویان و شکستن قدرت و هیمنۀ پوشالی آمریکا به بار نشست.

وی افزود: طی این 37 سال، با برگزاری بزرگداشت این یوم الله و نامگذاری شایسته آن به عنوان "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی"، سایه سارش آن چنان گسترشی یافته که می تواند فراتر از یک روز ملی ، به جهت الهام بخشی در استکبارستیزی و نشانۀ فروپاشی هیمنۀ پوشالی استکبار، اندیشۀ "روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی" را تقویت و در جانها بنشاند.

کاشانی پور تاکید کرد: روز 13 آبان ، یگانه روز درگیری استکبار ستیزان با مستکبرین نیست، بلکه تبلور خشم و نفرت بشریت از جنایت و جنایت پیشگان، زیاده خواهی و زیاده خواهان و فساد و مفسدین است. و از آن رو تمام ذهن ها و فکرها و فریادها، آمریکای جنایتکار را نشانه می رود که او "شیطان بزرگ" و پرچمدار استکبارگری و خوی تجاوزگری و جنایت پیشگی و افزون طلبی از سال های دور تا کنون است.

وی اظهار داشت: با عنایات الهی، در رویاروئی دو جبهۀ استکبارگران و استکبار ستیزان، روز به روز استکبار ستیزان، مستکبران و در رأس آنان آمریکا را بیشتر در تنگنا قرار داده اند و از نفس انداخته و شکست قطعی او را باورپذیر و در آستانۀ تحقق قرار داده اند.

کاشانی پور افزود: در این شرایط،آمریکای مستکبر با تمام توان و امکان خویش، برای مصاف با نظام اسلامی و اندیشه وآرمان های انقلاب اسلامی به میدان آمده و حربه ها و حیله ها را تؤامان فعال ساخته است.

وی اضافه کرد: استکبار از یک سو با القاء قدرتمندی و داشتن دست برتر و از دیگر سو با بهره گیری از امکانات نوین ارتباطی، به خصوص فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، در پی تسخیر ذهن ها و فکرها و قوای تصمیم گیری کشورها و ملتها و در پی آن، جهت دهی ظرفیت های مادی و انسانی جهانیان در راستای تقویت خود و دستیابی به خواست های نامشروع و ظالمانۀ استکباری است.

کاشانی پور ادامه داد: از دیگر سو، مقاومت با هدایت های الهی رهبر حکیم و حسینی انقلاب، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) جبهۀ مستحکمی در برابر استکبار ایجاد کرده که نه تنها نقشه های استکباری را به شکست کشانده، بلکه آبروئی برای مستکبران باقی نگذاشته است. تا آنجا که رسوائی آنان به افشاگری جنایاتشان در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری و ابراز درماندگی از جبهۀ مقاومت با ذکر پیاپی نام ایران بزرگ، در این مناظره ها اثبات می شود.

وی تاکید کرد: حسینیان استکبارستیزایران اسلامی، روز 13 آبان را روز رزم حسینی با یزید زمان دانسته و با فریاد بلند و پرشور «مرگ بر آمریکا»حماسه می آفرینند و13 آبان امسال را در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکای سردمدار ظلم واستکبار جهانی به درسی فراموش ناشدنی برای سردمداران کفر و ظلم جهانی تبدیل خواهند کرد.

حسین کاشانی پور در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه، ستاد برگزاری یوم الله 13 آبان امسال با تمهیدات و توانی افزونتر، با بهره گیری از هم افزائی دستگاه ها و نهادهای انقلابی و تشکل ها و نهادهای مردمی استکبار ستیز، فعال شده است، گفت: این ستاد و با سازماندهی کمیته های 12 گانه در مرکز و استانها ، برگزاری دشمن شکن و باشکوه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را برنامه ریزی نموده و در روز 13 آبان آنها را با حضور و مشارکت مردم اجرایی می کند.

برگزاری مراسم یوم الله تهران با سخنرانی سردار سلامی مقابل لانه جاسوسی آمریکا
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمودی، رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان تهران گفت: مراسم یوم الله تهران از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه با سخنرانی سردار سلامی مقابل لانه جاسوسی آمریکا در تهران برگزار می شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان تهران، با اشاره به این که استکبارستیزی ریشه در آموزه های دینی و قیام سیدالشهدا علیه السلام دارد گفت: خطبه های حضرت امام سجاد زین العابدین و حضرت زینب(س) و مقابله آنها با یزید، بهترین الگو و درس استکبارستیزی برای مسلمانان است.

وی گفت: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز پنجشنبه 13 آبان ماه از ساعت 10 صبح مقابل لانه جاسوسی آمریکا واقع در خیابان طالقانی با سخنرانی سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: همسرایی گروههای دانش آموزی، اجرای برنامه رزم نوازان ارتش جمهوری اسلامی، قرائت قطعنامه های دانشچویی و دانش آموزی و برگزاری مراسم مداحی اهل بیت علیه السلام از برنامه های این روز است.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاههای تهران نیز با تجمع در دانشگاه امیرکبیر، از ساعت 8:30 با برپایی تظاهرات و راهپیمایی به سمت لانه جاسوسی آمریکا در خیابان طالقانی حرکت می کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، از برگزاری ایستگاههای فرهنگی و پذیرایی در خیابان طالقانی و محل برگزاری مراسم خبر داد و افزود: ایستگاههای فرهنگی ویژه دانش آموزان از جمله دو ایستگاه نقاشی برای دانش آموزان در مراسم دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم "رمی استکبار " که بیانگر انزجار از استکبار جهانی است توسط دانش آموزان در مراسم برگزار می شود.

وی از حضور 150 خبرنگار خارجی از 53 رسانه خارج از کشور خبر داد و گفت: 750 خبرنگار داخلی نیز از 55 رسانه کشور این مراسم را پوشش می دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمودی در خصوص اقدامات خدماتی و رفاهی برای شرکت کنندگان در مراسم گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در محل های مورد درخواست از جمله مدارس، مساجد و دانشگاهها آماده خدمت رسانی به شرکت کنندگان هستند و همچنین افزایش تعداد قطارهای درون شهری در ایستگاههای مترو در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان استان تهران گفت: نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس نیز در محل برگزاری مراسم مستقر خواهند بود و همچنین موزه شهدا در نزدیکی محل برگزاری مراسم، آمادگی برپایی نماز جماعت با حضور شرکت کنندگان در مراسم را دارد.

وی گفت: مراسم ساعت 11:30به پایان می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به فضاسازی های صورت گرفته در سطح شهر تهران گفت: با همکاری شهرداری تهران، 250 سازه شهری و طراحی های زیبا با موضوع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سطح شهر به نمایش گذاشته شده است.

وی از برگزاری نمایشگاهها و همایش های استکبارستیزی در سطح مدارس و دانشگاههای تهران خبر داد و گفت: برنامه ای تحت عنوان" دشمنی آمریکا از توهم تا واقعیت"با حضور دانش آموزان در مدارس تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اضافه کرد: با همکاری حوزه هنری، نمایشگاه کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی در مراکز عمومی و ایستگاههای مترو تهران دایر شده است.

وی اضافه کرد: مراسم ویژه 13 آبان امسال در 38 نقطه استان تهران برگزار می شود و مردم استان تهران در این مراسم، روحیه استکبارستیزی خود را به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برگزاری مراسم 13 آبان، تنها یادآوری و بزرگداشت یک روز تاریخی نیست بلکه نشانگر روحیه مبارزه با ظلم و استکبار است که باید به رخدادهای امروزی پیوند خورده و نمادی از مقابله مستمر ملت ایران با مستکبرین و ایادی آنان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جریانهای نفوذی در کشور اشاره کرد و افزود: ملت بصیر و غیرتمند ایران با تمام وجود، در مقابل این جریان و برخی تفاله های استکبار ایستادگی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در پایان از برگزاری تجمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه تهران خبر داد و گفت: این تجمع که با هدایت مرجعیت و روحانیون صورت گرفته در اعتراض به برگزاری برخی مراسم به بهانه روز ساختگی کوروش در شهر مقدس قم و سردادن شعارهای ضد ارزشهای اسلامی و انقلابی طی این مراسم، صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات