۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۵۸۷۱۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

افزایش سن جمعیت کشور را با چالش های زیادی روبه رو می‌کند

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه در آینده باید به فکر خانه های سالمندان باشیم، گفت: در آینده بچه ای نیست که پدر و مادر خود را نگهداری، مواظبت و محافظت کنند؛ بنابراین آینده خطرناکی در انتظار ما است.
حجت الاسلام غیبی

حجت‌الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خطرات کاهش جمعیت در کشور ابراز داشت: حضرت آقا به این مساله بارها اشاره و تأکید کرده اند، الآن رشد جمعیت ما رو به کاهش و مسیر منفی شدن را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر مثل روسیه تشویق‌های بسیار خوبی برای کثرت جمعیت قرار داده‌اند، که هر کس صاحب فرزندی شود او تشویق می‌شود از طریق‌های گوناگون و این باعث شد که جمعیت آنها روز به روز بیشتر رشد کند.

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه با شعار دادن کاری درست نمی‌شود و هدفی هم محقق نمی‌شود، اظهار داشت: شعار اگر پشتوانه علمی  اجرایی نداشته باشد، شعارها خیلی اثر مفید و قوی نخواهد داشت.

نماینده طلاب و فضلای تبریز اضافه کرد: در ایجاد فضای پاک و بازار تغذیه پاک مسؤولان باید حرفشان تنها در قالب شعار نباشد و در عمل نشان دهند که طرفدار این مهم هستند و اجازه ندهند که دشمنان هر چه دوست داشتند به خورد مردم دهند.

حجت الاسلام غیبی عنوان کرد: امروز آمار ناباروری در بین جوانان به بیست درصد رسیده است و این در اثر تغذیه ناسالم است، و در برخی از داروها که برای جلوگیری از بچه دار شدن است اینها در واقع باعث می‌شود جمعی از بچه‌ها چه پسر و چه دختر در آینده نابارور شوند.

دشمن درصدد جلوگیری از رشد جمعیت مسلمانان هستند

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: در واقع دشمنان به دنبال این امر هستند که از رشد جمعیت شیعه و جمهوری اسلامی در جهان جلوگیری کنند که امروز این راهبرد خود را در تغذیه پیش گرفتند و از این طریق می‌خواهند ضربه بزنند.

حجت الاسلام غیبی تصریح کرد: تغذیه نامناسب در مساله رشد جمعیت ما تأثیرات منفی داشته است، کارشناسان باید به این مسأله دقت کنند و واردات غذای که از کشورهای خارجی به کشور ما وارد می‌شود باید مطالعات بیشتری کنند و آزمایشاتی انجام دهند تا از سالم بودن مواد غذایی اطمینان کامل پیدا کنند که ژن آنها دستکاری نشده باشد.

نماینده طلاب و فضلای تبریز با بیان اینکه اگر به راحتی از این مساله بگذریم در آینده با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد، تصریح کرد: جمعیت جوانانمان را در بیست سی سال آینده از دست خواهیم داد بخاطر اینکه ما الآن بیش از بیست درصد تک فرزندی داریم و به دو فرزندی سه فرزندی جمعیت ما نمی‌رسد.

حجت الاسلام غیبی ادامه داد: در آینده ما باید به فکر خانه های سالمندان باشیم چون بچه ای نیست که پدر و مادر خود را نگهداری، مواظبت و محافظت کنند؛ بنابراین آینده خطرناکی در انتظار ما است اگر واقعاً به مساله جمعیت به مساله تغذیه به مساله ناباروری رسیدگی نشود، کشور با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شود.

 وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی به عنوان اینکه حرف  اول را در منطقه در بین کشورهای اسلامی در خیلی کشورها می‌زند باید کارهای بسیار مهمی را انجام دهد که جلوی این توطئه های دشمنان را از این جهت هم بگیرد./875/ت302/س

ارسال نظرات