۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۸۶۱۱

بیمارستانی که هنوز ساخته نشده جنجال به پا کرد

ولی الله بیاتی با اشاره به همکاری همه‌جانبه شهرداری با حوزه بهداشت و درمان گفت: سخنان وزیر بهداشت درباره درخواست عوارض ساخت بیمارستانی در جمکران از جانب شهرداری قم کذب محض است.
وزیر بهداشت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این روزها جناب رییس جمهور و دولت مردان وی به طور مداوم منتقدان خود را بی اخلاق خوانده و آنها را به اخلاق مداری توصیه میکنند، بنا به آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏ گوييد كه انجام نمى‏ دهيد و طبق روایتی که از امام صادق(ع) «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»  اخلاق ما باید طبق آن چیزی باشد که می‌گوییم و به آن دعوت می‌کنیم.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم چندی پیش گفت: همه باید بر مدار اخلاق رفتار کنیم و آن را سرلوحه همه خدمات و حتی قلم هایمان قرار دهیم، این درحالی است که این روزها سخنی از سوی وی در فضای مجازی در رابطه با ساخت بیمارستان در جمکران و تقاضای مالیات سنگین از سوی شهرداری قم پخش شده که واکنش تند مسؤولان قمی را در پی داشته است.

متن گفته های مسؤولان قمی در ذیل به خوانندگان رسا تقدیم می شود.

صحبت‌های وزیر بهداشت درباره شهرداری قم کذب محض است

ولی‌الله بیاتی در جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به انتشار مطلبی از وزیر بهداشت اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی خبری از قول وزیر بهداشت درباره درخواست عوارض 100 میلیاردی شهرداری قم برای ساخت بیمارستان منتشر شده که اصلاً واقعیت ندارد.

وی بابیان اینکه هیچ جایی نبوده که پیشنهاد احداث بیمارستانی آمده باشد و شهرداری چنین مبلغی را مطالبه کرده باشد، افزود: قرار بوده بیمارستانی در جمکران ساخته شود و ما تمام همکاری‌های خود را در این زمینه انجام داده‌ایم و اصلاً این پروژه به مرحله محاسبه عوارض نرسید.

وی با اشاره به همکاری همه‌جانبه شهرداری با حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: سخنان وزیر بهداشت درباره درخواست عوارض ساخت بیمارستانی در جمکران از جانب شهرداری قم کذب محض است.

مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: بیمارستان در جمکران توسط خیرین قرار بود ساخته شود اما دانشگاه علوم پزشکی با اصل ساخت بیمارستان مخالف بوده ولی وزیر کلنگ احداث آن را زده است و چنین بیمارستانی اصلاً وجود خارجی ندارد

مسگری، عضو شورای اسلامی شهر قم نیز از این اظهار نظر وزیر بهداشت ابراز تعجب کرد و گفت: مشخص نیست چرا آقای وزیر بهداشت این اظهار نظر را کرده اند و از کدام مجموعه اطلاعات گرفته اند.

ابوالفضل ایرانی خواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ارتباط با اظهارات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد درخواست وجه از سوی شهرداری قم بابت عوارض ساخت پروژه‌های درمانی، گفت: مبلغ یاد شده بابت پروژه‌های بیمارستانی در دست اقدام حوزه سلامت استان قم است که از آن جمله می‌توان به عوارضی که برای یک پروژه بزرگ بیمارستانی در شهر قم در نظر گرفته شده است نام برد که مبلغی بالغ ۱۳۰ میلیارد تومان تعیین شد.

حسن بختیاری دیگر عضو شورای شهر قم نیز به این صحبت وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: در همین اثنا بهتر است به بحث مدیریت واحد شهری نیز توجه شود و با تحقق آن، همه مشکلات شهر در نظر گرفته شود.

عباس ذاکریان سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز به صحبت های وزیر بهداشت ارجاع داد و گفت: در همین سخنرانی، وزیر بهداشت چند توصیه اخلاقی کرده اند و ما نیز ایشان را به رعایت اخلاق توصیه می کنیم. در هر جای دنیا، وزارتخانه ها نسبت به حل مشکلات مردم کمک می کنند و از وزیر بهداشت هم می خواهیم به نگرانی رهبری در خصوص حوزه سلامت دقت بیشتری کنند.

ضروری است با توجه به نیاز مبرم شهر مقدس قم به مراکز بهداشتی و درمانی مسؤولان مربوط نزاع‌های حاشیه‌ای و غیر مهم را کنار گذارند و بیشتر از در نظر گرفتن منافع خود به فکر منافع مردم و انقلاب نیز باشند و با تعاملات و همکاریهای بیشتر در این زمینه موجبات آسایش و رفاه حال مجاوران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) را فراهم کنند./874/303/ب2

ارسال نظرات