۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۳۳۶
حجت الاسلام صالحیان مطرح کرد؛

ظرفیت نذورات محرم و صفر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام صالحیان اولویت بندی در اختصاص نذورات محرم را عامل گشایش در امور مسلمین دانست و گفت: می توانیم از نذورات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره ‏بگیریم، اگر نیاز مسلمانان برطرف شود نذورات هم قبول می شود‏، نباید الزاماً همه خیرات صرف اطعام عمومی شود.
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره استفاده بهینه از نذورات ماه های محرم و صفر و نحوه اختصاص آنها، گفت: امام صادق(ع) فرمودند که به زیادی نماز و روزه افراد نگاه نکنید، بلکه به فهم و بصیرت و عقل آنها بنگرید.

وی ادامه داد: باید بعد بصیرت و تعمیق فهم دینی در مراسم بزرگداشت و عزاداری ائمه طاهرین(ع) پر رنگتر شود، بعد مهم مراسم عزاداری خیرات و نذوراتی است که به نام امام حسین(ع) به مردم و عزاداران داده می شود، بهتر است که این نذورات در جای صحیح خود مصرف شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، افزود: الزاماً نباید همیشه همه نذورات برای پخت غذا و اطعام عمومی استفاده شود، باید در اختصاص منابع خیرات ماه های محرم و صفر اهم و مهم کنیم و اولویتها را در نظر بگیریم، ببینیم اگر می شود با همان هزینه ها جهیزیه دختری را تهیه کنیم و یا اینکه بی خامانی را سر و سامان دهیم.

اگر نیاز جامعه اسلامی برطرف شود نذورات هم قبول می شود‏

حجت الاسلام صالحیان در ادامه بیان داشت: گاهی استعدادها و نوابغی هستند که در خانواده های بی بضاعت حضور دارند و توان مالی ادامه تحصیل را ندارند که اگر هزینه های تحصیل آنها فراهم شود جامعه اسلامی در آینده از وجود آنها بهره ها خواهد برد، می توانیم سمت و سوی خیرات و نذورات با برکت امام حسین(ع) را به طرف مشکل گشایی از امورات اسلام و مسلمین ببریم.

وی گفت: اگر بتوانیم با نذورات خود دست یک گرسنه، بی سر پناه و بی بضاعت را بگیریم و گشایشی در زندگی او ایجاد کنیم این بسیار ارزشمند است، ساخت کتابخانه و خانه و تحت پوشش گرفتن افراد از کارافتاده بسیار برای جامعه مفید است، می توانیم برای امور عام المنفعه از محل نذورات امام حسین(ع) استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید از عشق و محبت مردم نسبت به سالار شهیدان(ع) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره بگیریم، متأسفانه مشاهده می شود که در ماه محرم برنجهای خارجی که گاهی مضر هم هستند با صرف هزینه ها و زحمات فراوان پخت می شود و گاهی در زیر دست و پا و در جویها ریخته می شود که اینها اسراف است، اگر نیاز جامعه اسلامی برطرف شود آنوقت نذورات هم قبول می شود، بیاییم برای خیرات خود هدفگذاری و اولویت بندی داشته باشیم و سعی کنیم تا نیازی از نیازهای مسلمین را به واسطه آنها برطرف کنیم./302/869/ب1

ارسال نظرات