۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۴۵۸۲۸۵
رییس هیأت دوچرخه‌سواری قم:

دوچرخه سواران قمی تا کربلای معلا رکاب می زنند

رییس هیأت دوچرخه‌سواری قم به تبیین ابعاد مختلف برگزاری دوچرخه‌سواری از شهر قم تا کربلای معلا پرداخت و گفت: هدف اصلی از برگزاری این طرح بزرگداشت ایام اربعین حسینی و معرفی ورزش سالم دوچرخه‌سواری است.
پیاده روی اربعین
دوچرخه سواری

محمدکاظم حججی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ابعاد مختلف برگزاری دوچرخه‌سواری از شهر قم تا کربلای معلا پرداخت و گفت: هدف اصلی از برگزاری این طرح بزرگداشت ایام اربعین حسینی و معرفی ورزش سالم دوچرخه‌سواری  است.

رییس هیأت دوچرخه‌سواری قم با اشاره به این‌که دوچرخه‌سواری اربعین 10 روز قبل از اربعین حسینی شروع می‌شود، اظهار داشت: هیأت دوچرخه‌سواری این طرح را فقط تا مرز مهران پیگیری می‌کند و مسؤولیت امور دوچرخه‌سواران در عراق به عهده دوچرخه سواران است.

حججی بابیان این‌که در گروه دوچرخه‌سواری از همه اقشار جامعه در رده‌های سنی 14 سال به بالا نام نویسی به‌عمل‌آمده است، عنوان داشت: افراد شرکت‌کننده در این گروه که از دو گروه «هم رکابان» به مسؤولیت آقای جعفری و گروه «ترمادو» به مسؤولیت آقای حائری تشکیل‌شده است نهایتاً 14 نفر هستند که به‌صورت یک گروه منسجم مسیر را از شهر قم تا کربلای معلا رکاب می زنند.

برگزاری تمرین دوچرخه سواری و کسب امتیاز لازم

وی با اشاره به اینکه افراد شرکت‌کننده باید از آمادگی جسمانی لازم برخوردار باشند، گفت: شرکت‌کنندگان برای به دست آوردن مهارت لازم باید در تمرین‌هایی که از سوی هیأت دوچرخه‌سواری برگزار می‌شود حاضر شوند و مراحل تمرین را به آخر برسانند؛ بنابراین کسانی که در این تمرین‌ها امتیاز لازم را کسب نکنند نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند.

رییس هیأت دوچرخه‌سواری قم به تبیین چگونگی حرکت دوچرخه‌سواران در طول مسیر از قم تا کربلای معلا پرداخت و ادامه داد: قانون برای شرکت‌کنندگان هنگام طی مسیر این است که باهم حرکت کنند و در هر 30 یا 40 کیلومتر ایستگاه بر پا کنند؛ این اقدام به منظور حفظ هیأت تعریف و برای طرح رکاب زنی تدارک دیده شده است تا افرادی که عقب‌مانده‌اند خودشان را به محل ایستگاه برسانند.

وی افزود: امکانات رفاهی پیش بینی شده برای شرکت‌کنندگان فقط تا مرز مهران برنامه‌ریزی‌شده و دوچرخه‌سواران در عراق برای بهره گیری از امکانات رفاهی از موکب‌هایی که در مسیر پیاده روی موجود است استفاده خواهند کرد./841/ت302/س

ارسال نظرات