۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۵۸۲۸۴
استاد حوزه علمیه:

میل به مادیگری انسان را در یاری امام زمان دچار تزلزل می‌کند‏

حجت الاسلام آل داوود گفت: مشرکان خدا را قبول داشتند ولی به خاطر برخی مسائل مادی به بت پرستی روی آورده بودند‏، کوفیانی که بعد از دعوت امام حسین(ع) ایشان را تنها گذاشتند هم اسیر خواسته های مادی شدند بنابراین باید مراقب باشیم که ما نسبت به امام زمانمان چنین نکنیم.
مادیگرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: از پیامبر اکرم(ص) سوال شد چرا محاسن شما سفید شده و پیر شدید، ایشان پاسخ دادند سوره هود مرا پیر کرد، بعد از نزول آیه «فَاستَقِم کَما اُمِرت» پیامبر اکرم (ص) پیر شدند چرا که بحث استقامت بحث بسیار سنگینی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در جامعه ای که فسق و فساد هست نباید بی تفاوت و بدون هیچ عکس العملی از کنار آنها گذشت، رهبر جامعه باید استحکام داشته باشد تا انحراف امت او را به خطر و خطا نیندازد، همانطور که اباعبدالله الحسین (ع)در فضای فسق و ظلمانی آن دوران دچار خطا نشدند و مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح دادند.

وی افزود: انسان وقتی تشنه نباشد اگر از کنار دریا هم عبور کند احساس نیاز نمی کند از این رو سعی کنید احساس اشباع کاذب نداشته باشید، اگر بخواهید کار تربیتی کنید و شخصی که دچار تزلزل شده را ثابت قدم کنید او را با احترام خطاب قرار دهید، مشرکان خدا را قبول داشتند ولی به خاطر برخی مسائل مادی به بت پرستی روی آورده بودند.

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: اعمال و اعتقاد نیاکان بر نسلها تأثیر می گذارد، مشرکان به تبعیت از نیاکان بر اعتقادات خرافه و شرک خود ثابت قدم ماندند، باید ببینیم که ما شیعیان هم حاضر هستیم بر اعتقادات پاک نیاکان خود ثابت قدم باشیم و دچار شک و تزلزل نشویم، وقتی فرزندان ما ببینند که ما در اعتقاداتمان محکم هستیم آنها هم از ما تأثیر و الگو می گیرند.

کارشناس مذهبی ابراز داشت: بسیاری از اوقات ما سنت گرایی را برجسته می کنیم، نباید از هر سنتی پیروی کرد، بسیاری از سنتها غلط هستند، باید دید اگر سنتها منطبق بر واقع است از آن پیروی شود و اگر منطبق نیست اصلاح شود، مشرکان هم به تبعیت از سنت اجداد خود حاضر نبودند دست از بت پرستی بردارند.

وی در ادامه گفت: حضرت ابراهیم در حال چراندن گوسفندان بود که صدای زیبای «سبوحٌ قدوس» به گوشش رسید، به صاحب صدا گفت اگر بار دیگر بخوانی گوسفندانم را به تو می دهم و این کار را کرد، جوان صاحب صدا گوسفندان را نپذیرفت و گفت من جبرئیل هستم و از طرف خدا آمدم تا تو را امتحان کنم و ببینم بر ادعایت ثابت قدم هستی و حاضری برای خدا از داشته هایت بگذری یا خیر.

حجت الاسلام آل داوود در پایان اظهار داشت: کسانی که امام حسین(ع) را به کوفه دعوت کردند و ادعای یاری ایشان را می کردند وقتی منافعشان را در خطر دیدند تغییر موضع دادند و اسیر خواسته های نفس و وعده های دروغین ابن زیاد شدند، باید مراقب باشیم که ما نسبت به امام زمانمان چنین نکنیم و اگر ادعای شیعه و منتظر امام زمان داریم بر این ادعا محکم و ثابت قدم بمانیم، میل به مادیگری می تواند ما را در یاری امام زمانمان دچار تزلزل کند./202/869/ب1

ارسال نظرات