۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۵۸۲۴۹

همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر برگزار شد

همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر عصر امروز با حضور مبلغان گروه تبلیغی جهادی بشیر و مسؤولان انتظامی گیلان در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

این طرح به همت گروه تبلیغی جهادی بشیر، نیروی انتظامی استان گیلان، گردان 371 اباذر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم برگزار شد.

در پایان از چند نفر از مبلغان این گروه به نمایندگی تمامی مبلغان این گروه تجلیل شد و همچنین از چند نفر پلیس های یاری دهنده این طرح تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه این کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام صادق(ع) فرمودند کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، باید سه ویژگی داشته باشد: عامل و تارک، عادل و رفیق باشد؛ نمی توان به مردم گفت نماز بخوان و خود نخواند؛ امر به معروف کننده باید خود عامل باشد؛ اگر گوینده خود عامل نباشد، سخنش تأثیرگذار نخواهد بود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به طرح پیشنهادی خود برای اجرای امر به معروف اظهار داشت: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر یک طرح ده پانزده ماده ای دارم که چه کار کنیم معروف در جامعه اجرا و از ناهی نیز جلوگیری شود که از آن جمله اعطای بینش، از بین بردن زمینه های منکرات در جامعه، ایجاد کردن جایگزین مناسب، نشر خوبی ها و مراقبت به جای دخالت است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به سخنرانی چند ماه قبل خود درباره وضعیت حجاب در گیلان و واکنش نماینده این شهر در مجلس اظهار داشت: قائله ای که در گیلان برای ما به راه افتاد و نزدیک بود سر ما را همانند شیخ فضل الله به دار کنند، به خاطر حرف ما نسبت به بد حجابی بود؛ من از نماینده گیلان در مجلس گذشتم، اما زیر قبه ابی عبدالله(ع) او را به خدا واگذار کردم؛ این همه فحاشی و هتاکی نسبت به ما شد که شیخ خاطی و بی بصیرت را از صدا و سیما اخراج کنید؛ مگه شما چکاره هستی که بخواهی مرا از صدا و سیما اخراج کنی؟ چرا جسارت می کنید؟ چرا سوار بر مرکب سیاسی می شوید؟ خط سیاسی من دفاع از نظام و رهبری است و کاری به کسی ندارم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به شجاعت مرحوم فلسفی گفت: ما مجوز سخنرانی هایمان را از زید و امر نگرفته ایم که بخواهیم با حرف زید و امر تعطیل کنیم؛ ما آخوند حُر هستیم، منبر هم رسانه رسمی است.

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی گیلان با بیان این که حرکت بسیار ارزشمندی رقم خورد، اظهار داشت: استان گیلان و مازندران شرایطی دارد که مردم متدین و و ولایی آن به مرور خسارات زیادی دیده اند؛ شرایط اقلیمی و جاذبه هایی که این استان ها داشته، سبب شده که رفت و آمدها و ورود افراد با فرهنگ ها، نگاه ها و آداب و رسوم مختلف، توانسته است تأثیرات زیادی را تحمیل کند.

وی درباره نیاز ناجا به کمک حوزه علمیه پرداخت و گفت: امروز نیروی انتظامی حقیقتا در این حوزه به تنهایی نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد؛ دشمن به دنبال این است که بین جوان ها با دولت، انقلاب، دستگاه های اجرایی و پلیس فاصله بیندازد.

سردار میرحیدری با اشاره به ضرورت بهره مندی از اخلاق اسلامی در راستای کاهش دادن آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اگر بخواهیم با برخوردهای سلبی که غفلت ما سبب به بیراهه رفتن برخی از افراد شده است، برخورد کنیم، فاصله او با ما بیشتر خواهد شد و مسلماً خواسته دشمن محقق خواهد شد؛ باید با ادبیاتی که علما، فرهنگ دینی، اخلاق اسلامی و نبوی برای ما تبیین فرموده است، وارد عمل شویم و بتوانیم در راستای کاهش آسیب ها در این زمینه اثرگذار باشیم.

فرمانده انتظامی گیلان اجرای طرح های تبلیغی را عامل موفقیت در اجرای طرح های اجتماعی دانست و تصریح کرد: طرح فرهنگی جهادی گیلان مطهر از اقداماتی بود که با محوریت روحانیت انجام شد و اگر بخواهیم در این رابطه موفق باشیم، باید با این سبک حرکت کنیم.

حجت الاسلام مجید بیک زاده مدیر گروه تبلیغی جهادی بشیر اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان گیلان در اسفندماه سال گذشته که منجر به ایام نوروز سال جاری شد، طرحی را تحت عنوان «گیلان مطهر» برپا کرد که این طرح همکاری ناجا، بسیج و مبلغات و مبلغانی از استان قم برپا شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سوم گیلان مطهر شاهد بودیم که در کنار دریا، سواحل و تفرجگاه ها ایستگاه های گیلان مطهر کار خود را قوی تر از گیلان مطهر اول و دوم ادامه داد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی بشیر در پایان گفت: ما سربازان امام خامنه ای پا به رکاب هستیم که طرح چهارم گیلان مطهر را برگزار کنیم؛ این گروه از سال 88 پس از فتنه در صحنه حاضر و این گروه را تشکیل شد و فعالیت های چشمگیری را شاهد هستیم./822/پ202/س

ارسال نظرات