۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۵۸۱۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تداوم خط امام و شهدا درگرو تبیین ارزشهای دفاع مقدس برای نسل جدید است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید رشادت‌ها و فداکاری‌ها رزمندگان دفاع مقدس برای نسل‌های جدید که دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند، تبیین شود تا خط امام و شهدا ادامه یابد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با فرماندهان بسیج دانش آموزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش و فرماندهان بسیج دانش‌آموزی که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و هشتم آبان، سالگرد شهادت شهید فهمیده برگزار شد، بر گرامیداشت یاد شهدا و ادامه راه پرفروغ آنها تأکید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در دعای عرفه می‌خوانیم که امام حسین(ع) در راز و نیاز خود با خداوند متعال می‌فرمایند: «خدایا تو را شاکرم که مرا در زمان نور و زمانی که پیامبر رحمت، حضرت محمد(ص) در آن زندگی می‌کرد، به دنیا آوردی و مرا در دوران جهل و تاریکی به دنیا نیاوردی».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این دعا شامل حال همه ما ایرانیان به‌ویژه نوجوانان و جوانان این مرز و بوم هم است؛ زیرا در دوران نورانی انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب به دنیا آمده و زندگی می‌کنیم؛ ازاین‌رو باید خداوند را به دلیل این نعمت شاکر باشیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون یکی از مصادیق شکر نعمت ولایت فقیه عادل و فرزانه برای دانش آموزان، موضع‌گیری‌های الهی و تکلیف‌مدارانه آنها است.

وی اضافه کرد: فرماندهان پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی وظیفه سنگینی دارند؛ زیرا خود باید الگو و راهنمای دانش آموزان دیگر باشند و به‌عنوان یاوران ولایت، دیگران را هم در این راه بر محور ولایت یاری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید فهمیده، با بیان اینکه شهید فهمیده عملاً ثابت کرد که مصداق امام المتقین است، افزود: امام راحل در توصیف عظمت فداکاری این شهید فرمود رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است كه با قلب كوچك خود كه ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجك، خود را زير تانك دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود هم شربت شهادت نوشيد.

وی با یادآوری فداکاری‌های دانش آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس و بیان رشادت‌های شهید فهمیده به‌ عنوان الگویی برای همه به‌ ویژه دانش آموزان، اظهار کرد: شهید فهمیده با توجه به سن بسیار اندک خود به درجه‌ای از ایمان و تقوا رسید که امام خمینی کبیر که نام او دنیا را متحول کرده، از این شهید به‌عنوان رهبر خود یاد می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بایستی این رشادت‌ها و فداکاری‌ها برای نسل‌های جدید که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، تبیین شود تا خط امام و شهدا ادامه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در حال حاضر دشمنان نوجوانان و جوانان ما را هدف گرفته و با ایجاد دست‌اندازهای فرهنگی به دنبال گسست نسل‌های اول انقلاب و نسل جدید هستند؛ از این‌ رو ضروری است مسؤولان فرهنگی کشور به‌ ویژه مسؤولان آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف، روحیه شهادت و رشادت و غیرت دینی را در فرزندان زنده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین بر پرهیز دانش‌آموزان از افتادن در دام احزاب و گروه‌های سیاسی تأکید کرد و افزود: احزاب همانند جدول هستند و نباید در این جدول‌ها گیر افتاد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در مسیر خط ولایت و نظام اسلامی و بر اساس مشترکات حرکت کنند و از نظام اسلامی با جان و دل محافظت کنند، ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی هم باید فرهنگ و آداب اسلامی را به تربیت نیروهای ولایی گوشزد کند تا بتوانند در سایه ایمان و اعتقاد به‌عنوان یاوران رهبر نظام اسلامی فعالیت کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات