۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۵۸۱۴۳
مسؤول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان خبر داد؛

فرصت سه ماهه برای تهیه سند توسعه قرآنی استان

مسؤول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که شورای عالی قرآنی استان در یک سال و نیم اخیر هیچ مصوبه ای نداشته است، گفت: سند توسعه قرآنی استان براساس شاخص ها تا سال 1404 را باید در فرصت 3 ماهه داده شده تا بهمن ماه آماده و به شورای عالی قرآن کشور ارائه دهیم.
حجت الاسلام علی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، مسؤول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان و مدیر شبکه جهانی الاهواز، در نشست شورای قرآن و مساجد که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه شواری عالی انقلاب فرهنگی با موضوع شورای عالی قرآنی استان ها در چهارشنبه هفته گذشته در تهران گفت: بنده به دستور نماینده ولی فقیه به این جلسه اعزام شدم که در جلسه مباحث مرتبط با شورا که نخستین آن ارائه گزارش از عملکرد شورا از سال 1393 تا به امروز و براساس فعالیت های ارائه شده به شورای عالی انقلاب فرهنگی است مطرح شد.

مسؤول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در این جلسه استان ها به فعال، نیمه فعال و غیرفعال در زمینه های قرآنی تقسیم شده اند، ابراز داشت: متأسفانه خوزستان از استان های غیرفعال درج شده است که بر طبق قانون، شورای عالی قرآن، استان باید ماهانه یک جلسه تشکیل دهد اما در یک سال و نیم اخیر تنها دو جلسه و آن هم بدون حضور رییس شورا «نماینده ولی فقیه در خوزستان» و نایب رییس شورا «استاندار» و عدم تصویب مصوبه قرآنی برگزار شد.

مدیر شبکه جهانی الاهواز با بیان این که تلاش به بازگرداندن منابع مالی از دست رفته و برگزاری منظم جلسات از مصوبه های شورای عالی قرآنی استان است، اظهار داشت: توسعه فعالیت های قرآنی به برکت انقلاب اسلامی اهم فعالیت دستگاه های مختلف است و شورای عالی قرآنی برای ایجاد هماهنگی، توسعه فضای فرهنگ قرآنی، برش استانی دادن به منشور قرآنی مطرح شده در سراسر کشور، پیاده سازی سند راهبری و فعالیت های پژوهشی قرآن در استان ها را مدنظر قرار دارد.

این مقام مسؤول گفت: شورای عالی قرآنی استان باید بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی استان دربرگیرنده قاریان، مفسران، مترجمان و حافظان، تقسیم بندی وظایف دستگاه ها برای جلوگیری از موازی کاری، پایش و نظارت بر فعالیت مؤسسه های قرآنی را در فعالیت های خود بگنجاند.

حجت الاسلام علی نژاد در نظر گرفتن شاخص ها برای معرفی، شهر، دستگاه، مدیر برتر قرآنی و ... را از دیگر فعالیت های شواری عالی قران استان دانست و ادامه داد: برنامه ریزی برای سیاست های قرآنی استان، جلوگیری از موازی کاری، انعکاس عملکرد دستگاه ها به مرکز، پایش و نظارت بر فعالیت دستگاه های قرآنی، تأکید بر حمایت از مؤسسه های قرآنی مردمی فعال از دیگر فعالیت های شورای عالی قرآن است.

مسؤول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در مؤسسه های قرآنی موضوع قرآن و عترت است، اظهار داشت: شورای عالی قرآن به مفاهیم، تفسیر و توسعه فرهنگ قرآنی اهتمام ورزد و تشکیل کارگروه و کمیته های قرآنی در شهرستان ها امکانپذیر است.

مدیر شبکه جهانی الاهواز با اشاره به این که جلسه شورای عالی قرآن در محضر نماینده ولی فقیه برگزار خواهد شد، ابراز داشت: دانشگاه جامع استان باید عضو شورا باشد تا فعالیت های پژوهشی برای این شورا را انجام دهد.

این مقام مسؤول به فعالیت های قرآنی مؤسسه ها و دستگاه های دولتی استان در زمینه فعالیت های قرآنی اشاره و تصریح کرد: منظور از غیر فعال بودن خوزستان در زمینه فعالیت های قرآنی نیست بلکه منظور در زمینه فعالیت های شورای عالی قرآن استان است.

حجت الاسلام علی نژاد با بیان این که برخی استان ها در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی چشم انداز فعالیت های قرآنی را ارائه کردند، افزود: فرصت 3 ماهه ای و تا بهمن ماه برای تهیه سند توسعه قرآنی استان براساس شاخص ها تا سال 1404 داده شده است که این مسأله نیازمند کارهای پژوهشی و تحقیقی است.

وی با بیان این که خوزستان در زمینه های فرهنگی و علمی و حوزه های علمیه الگو است، گفت: خوزستان با توجه به ظرفیت های موجود آن توانایی تبدیل شدن به یکی از قطب های قرآنی کشور را دارا است.

مسؤول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان عنوان کرد: استان های موفق یک روز از ماه را برای برگزاری جلسه های فرهنگی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار  اختصاص می دهند که پیشنهاد چنین امری را به استان های غیر فعال و نیمه فعال داشتند./9456/202/ب3

ارسال نظرات