۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۵۸۱۳۵
آیت الله مجتهد شبستری:

جهاد علمی دانش آموزان مهمترین عرصه مقابله با دشمن است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جهاد علمی دانش آموزان مهمترین عرصه جهاد در برابر دشمنان است، گفت: دانش آموزان باید در کنار تهذیب نفس به جهاد فکری و علمی اهمیت دهند.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در دیدار دانش آموزان بسیجی این استان، با اشاره به اهمیت روز 13 آبان، این روز را بهترین فرصت برای پاسخگویی به گستاخی آمریکا عنوان کرد و گفت: دانش آموزان بسیجی در این روز با صدای بلند استکبار جهانی را محکوم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر دشمن شناسی مناسب و صحیح برای مقابله با توطئه‌های شوم استکبار جهانی نداشته باشیم، به بیراهه رفته‌ایم، افزود: آمریکا از آغاز انقلاب تاکنون توطئه های مختلفی را برای مقابله با انقلاب طراحی و اجرا کرده است، دانش آموزان در برهه کنونی در برابر جنگ نرم دشمن باید هوشیار و آگاه باشند.

امام جمعه تبریز صرف هزینه های چند میلیارد دلاری آمریکا برای براندازی نظام اسلامی ایران و نفوذ فرهنگی در عقاید جوانان را یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: در مقابل این هزینه‌های زیاد، بی‌توجهی به کار فرهنگی و عقیدتی در کشور غیر قابل قبول است، باید مسؤولان متوجه کار فرهنگی باشند و آن را جدی بگیرند.

وی بصیرت، ایمان، اخلاص و عمل به هنگام را از ضرورتهای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان با تهاجم فرهنگی و ترویج بی بند و باری درصدد تضعیف باورهای دینی نوجوانان و جوانان هستند، نباید موضعی انفعالی اتخاذ کرد و اجازه داد تا دشمن نفوذ خود را تسریع بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری جهاد علمی دانش آموزان را مهمترین عرصه جهاد در برابر با دشمنان دانست و تصریح کرد: دانش آموزان باید در کنار تهذیب نفس به جهاد فکری و علمی اهمیت دهند تا کشور بتواند از وابستگی به بیگانگان رهایی یابد و به سمت اقتدار علمی و اقتصادی حرکت کند.

وی گرایش نسل جوان و نوجوان را به سمت بی بند و باری و معاصی را از برنامه‌های دشمنان دانست و گفت: فراگیری علوم جدید در کنار تدبر در احکام الهی به ویژه آیات قرآن ضروری است، دانش آموزان بسیجی، مؤمن و متعهد باید در کنار فراگیری علوم روز به احکام الهی و ارزشهای دینی نیز توجه داشته باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهای اهل بیت(ع) با تأکید بر دشمن‌شناسی و افزایش آگاهی‌های دینی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان باید با روشهای جدید برای مقابله با تهاجم فرهنگی آشنا باشند، چرا که استکبار جهانی از هر راهی برای ضربه و انحراف در ارزشهای دینی بهره می‌جوید./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات