۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۸۱۰۴
امام جمعه محمودآباد:

فرهنگ استکبار ستیزی به گفتمانی غالب در جهان تبدیل شده است

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ملت ایران است، گفت: سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام راحل هر سال روز مبارزه با رفتارهای خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در جلسه هماهنگی مراسم 13 آبان، با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار این روز در تاریخ انقلاب، افزود: یوم الله 13 آبان ماه سالروز استکبارستیزی و تبلور روح استقلال طلبی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ملت ایران است، افزود: سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام راحل هر سال روز مبارزه با رفتارهای خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران است.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که تسخیر لانه جاسوسی اقدام عملی دانشجویان در مبارزه با امپریالیسم جهانی بود، ادامه داد: سالروز 13 آبان یادآور اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام است که باید مراسم مرتبط با آن با شکوه خاصی برگزار شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که سیزدهم آبان یادآور خاطرات تلخ و شیرین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، اضافه کرد: اگر پنجره دل را بگشاییم و از چشم باطن به آن دوران بنگریم خواهیم دریافت که آن روزها، ایام سرنوشت ساز برای ملت بزرگ ایران بوده است.

وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام و انقلاب با بصیرت و هوشیاری توانستند مرکز فساد و لانه جاسوسی شیطان بزرگ یعنی آمریکای جنایتکار را شناسایی و از بین ببرند که از سوی امام انقلاب دوم نامیده شد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که یوم الله سیزده آبان صراط مستقیم انقلاب اسلامی ایران است که در تاریخ ما ماندگار شد، ادامه داد: ماندگاری آن استکبار و استبدادستیزی و عدالت خواهی مردم ولایتمدار و مسلمان ایران اسلامی برای دستیابی به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است که این روز ملی به روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران با اراده پولادین و به رهبری امام بزرگوار در این ایام ابهت شیطان بزرگ یعنی آمریکای جهانخوار را در هم کوبید، بیان داشت: این ملت همیشه در صحنه به همه جهانیان نشان داده است که قدرت الهی و اراده معنوی مردم خداجوی از همه قدرت های مادی بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، افزود: آمریکا و هم پیمانانش در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر کوششی فروگذار نکردند و این عزم راسخ و اراده های ملت قهرمان ایران بود که به عنوان یک نیروی بازدارنده، هیمنه آمریکا را با حضور آگاهانه خود در صحنه شکستند و به دشمنان فهماندند که انقلاب اسلامی همچون سال های دوران مبارزات و پیروزی شکوهمند خود از محبوبیت بالا برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: دولت مستکبر آمریکا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت از رژیم سفاک پهلوی و پس از انقلاب نیز با فعال نگه داشتن دستگاه دیپلماسی خود در داخل همچنان به فتنه‌گری می‌پرداخت تا اینکه دانشجویان انقلابی پیرو خط امام، مرکز فتنه‌گری یعنی لانه جاسوسی آمریکا را شناسایی و دست آن‌ها را برای همیشه از کشورمان کوتاه کردند که این روز به نام تسخیر لانه جاسوسی و تبعید حضرت امام نیز گذاشته شده است.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف آمریکا و دیگر کشورهای استعمارگر علیه ملت ایران، یادآور شد: همچنان آمریکا به‌ عنوان سردمدار جبهه استکبار دشمن اول ملت ایران محسوب می‌شود و ملت ایران نیز به صورت بی‌امان به مقابله با این توطئه‌ها می‌پردازد و تا زمانی که روح انقلاب اسلامی و ولایت علوی بر این کشور حاکم است این مبارزه ادامه دارد.

امام جمعه محمودآباد به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مراقب نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن باشید، اشاره کرد و گفت: همه به خوبی می دانند که رژیم استعماری انگلیس همواره به دنبال نفوذ سیاسی و فرهنگی در دیگر کشورها به‌ ویژه در کشورهای اسلامی بوده است.

حجت الاسلام موسوی درباره تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار، افزود: باید این نکته را یادآور شوم که ملت بزرگ ایران برای اقتدار و استقلال ملی در دو سده گذشته و به‌ ویژه از زمان مشروطیت به بعد تحرکات جدی از خود نشان داده و پیشتاز این مبارزات علمای تراز اول کشور بودند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: نقطه اوج این مبارزات از سال 1342 آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده و صف‌آرایی مقابل استکبار جهانی به شرایط ویژه‎ای رسید و امام بزرگوار مستقیماً آمریکا را مورد هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: اوج عصبانیت و نارضایتی ملت ایران در 13 آبان با تسخیر لانه جاسوسی به وضع ویژه‎ای رسیده و سند رسوایی آمریکایی‎ها با کشف اسناد لانه جاسوسی بیش از گذشته برملا شد و از آن تاریخ تا امروز مقابله آمریکا علیه ایران و ایستادگی ملت بزرگ ایران روز به روز برجسته‌تر شده است.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد:خوی استکباری آمریکا در کل جهان و در منطقه موجبات بدبختی ملت‎ها و تحمیل جنگ‎ها و تربیت تروریست‎ها شد و برای استمرار خط امام چاره‎ای جز مقابله با توطئه‎های آمریکا وجود نداشته و رمز ماندگاری انقلاب و ملت ما به ایستادگی و افشاگری هرگونه وادادگی و فریب نخوردن وعده‎های نخ‌نمای آمریکا بستگی دارد.

وی افزود: جبهه حق‌گویی و حق‌طلبی ملت ایران همواره با مخالفت و عناد آمریکایی‎ها مواجه و در مقطع فعلی نیز جریان تکفیری تروریستی و صهیونیستی در منطقه با حمایت آمریکا و هم‎دستان آنها جریان یافته و جبهه مقاومت علیه سلطه صهیونیست‎ها، آمریکایی‎ها و وهابی‎ها نیز با فشار آمریکا قرار دارد.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: این خط مقابله سرسختانه تنها با مقاومت ملت‎ها و مبارزان منطقه و با حمایت و هدایتگری ایران و کشورهای حامی مقاومت استمرار داشته و طبق وعده الهی ان‌شاالله به پیروزی جبهه حق و نابودی آمریکا می‎انجامد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان پایه‎ای نسلی در تداوم جامعه‎ای بانشاط و سالم بدنه نوجوان جامعه که عموماً در مدارس مشغول به تحصیل هستند، به یقین توجه به این مجموعه موجب استحکام زیرساخت‎های فرهنگی و معنوی جامعه است.

امام جمعه محمودآباد اضافه کرد: این نسل که در دوران دفاع مقدس از خود اسوه‎هایی به‌دجا گذاشته می‎تواند الگوی همه‌جانبه در تداوم این نسل‎ها باشد و شهید فهمیده یکی از این سرآمدان این مجموعه بوده که به‌ عنوان یک قهرمان ملی ایثار و مقاومت بر تارک نسل دانش‌آموزی کشور درخشید.

حجت الاسلام موسوی درباره لزوم جامعه به داشتن تفکر بسیجی، اظهار کرد: نامگذاری این مناسبت به‌ عنوان روز بسیج دانش‌آموزی خود موضوعیت معناداری پیدا کرده که جامعه اسلامی نیاز به تفکر بسیجی به‌ عنوان یک ضرورت را باید از نوجوانان شروع کرده که امروز سازمان بسیج دانش‌آموزی پایه‌گذار سایر سازمان‎های بسیج در ارکان مأموریتی سپاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین این سنت حسنه به‌  جا مانده از روش و منش ائمه بزرگوار ما است که الحمدلله چند سالی بعد از سقوط صدام دوباره به یک رستاخیزی از دلدادگی تبدیل شده و هر ساله مشتاقان زیادی از سراسر دنیا و مازندران دیار علویان خود را برای راهپیمایی بزرگ چند 10 میلیونی آماده می‎کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات