۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۷۹۴۵
آیت الله کعبی:

فرق اسلامی اختلاف را کنار بگذارند آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد در صورتی که فرق مختلف اسلامی اختلافات را کنار بگذارند آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین پنج شنبه شب در دیدار شماری از علما و اندیشمندان اسماعیلیه هند، با تشکر از حضور این هیأت در جمهوری اسلامی ایران و شهر مقدس قم، گفت وگوی علما و نخبگان فرق مختلف مذاهب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

آیت الله کعبی در ادامه محبت اهل بیت(ع) را منحصر به شیعیان ندانست و تصریح کرد: محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امری جامع بین جمیع مسلمین است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که فرقه اسماعیلیه در طول تاریخ در خدمت دین و مذهب بوده است، گفت: اهتمام شما به احیای وقف اسلامی و بنای مؤسسات علمی و خیریه باعث خوشبختی ما است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بررسی ادوار مختلف تاریخی یادآورشد: خواجه نصیرالدین طوسی در زمان حمله مغول به یاری دین شتافت و اگر تلاش او نبود اثری از دین باقی نمی ماند.

آیت الله کعبی گفت: خواجه نصیر طوسی در علوم مختلف متبحر بود؛ او در عرصه های مختلف خدمات گسترده ای را به دین داشت و اسلام را معرفی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود از نیاز مبرم جهان اسلام به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات جزیی سخن گفت و افزود: امروز روزی است که اگر فرقه های مختلف اسلامی اعم از شیعه، سنی، اسماعیلیه، زیدیه و دیگر گروه ها اگر وحدت بر مبانی و اصول داشته باشند و روش تعامل صحیح را در پیش گیرند آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود.

وی با بیان این که باید زمینه تعامل و گفت وگوی های علمی بین اندیشمندان مذاهب مختلف اسلامی باز شود، اظهار داشت: مسلمانان باید بر مشترکات تمرکز و تکیه کنند و کارهای مشترک علمی و تحقیقاتی داشته باشند تا بتوان به دیدگاه های نظری و عملی اهل بیت(ع) عمق ببخشیم.

بر اساس گزارش رسا، آیت الله کعبی در بخش دیگری از این جلسه که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پاسخگوی سؤالات مختلف حاضران بود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات