۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۵۷۹۳۵
شهردار مشهد مطرح کرد؛

تحقیر، تکفیر و تجهیل؛ بزرگ‌‌ترین عوامل جناح بندی و درگیری در جهان اسلام

مرتضوی با اشاره به نمونه های تاریخی تهمت زنی به اولیای خدا و تفرقه افکنی میان امت، گفت: امروز نیز تحقیر، تکفیر و تجهیل بزرگ‌ترین عوامل درگیری، بدبینی، جناح بندی و اختلاف در جهان اسلام است.
صولت مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، امشب در آیین اختتامیه چهارمین اجلاس بین المللی جوانان کشورهای اسلامی در تالار شهر مشهد گفت: برخورداری از مؤلفه اتحاد و همبستگی از نیازهای اساسی هر امت برای رسیدن به سعادت و جامعه آرمانی است.

وی با اشاره به توجه ویژه قرآن و سایر منابع اسلامی به این مهم و نیز نمونه های تاریخی تهمت زنی به اولیای خدا و تفرقه افکنی میان امت، تصریح کرد: امروز نیز تحقیر، تکفیر و تجهیل بزرگ ترین عوامل درگیری، بدبینی، جناح بندی و اختلاف در جهان اسلام است.

مرتضوی افزود: در حال حاضر تفکر تکفیری با مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر و به فراموشی سپردن اصلی ترین دشمن مسلمانان، روز به روز به موجه تفرقه در جهان اسلام دامن می زند و در این شرایط رعایت عقلانیت و زدودن فرهنگ ناب اسلام از خرافه ها و عادات نامقبول با هوشیاری شما جوانان می تواند مقدمات انسجام اسلامی را فراهم آورد.

شهردار مشهد خطاب به جوانان جهان اسلام ادامه داد: رؤیای تشکیل خاورمیانه بزرگ و اسرائیل نیل تا فرات باید از سوی شما در صحنه ای معکوس به تقویت راهبرد نابودی اسرائیل و تحقق آرمان آزادی قدس و فلسطین تبدیل شود.

وی با طرح این پرسش که آیا دنیای اسلام دشمنی بزرگتر از فرقه های انحرافی اسلامی ندارد که اینگونه مشغول آن شده است، گفت: نمی توان استکبار جهانی را در تفرقه ملی مذهبی کشورهای اسلامی بی تقصیر دانست.

چرا جهان اسلام مقابل برادرکشی در کشورهای مختلف سکوت کرده است

مرتضوی با اشاره به اینکه مسلمانان، وظایف و در عین حال دشمنان مشترکی دارند، اضافه کرد: چرا دنیای اسلام به اقتصاد و قوانین واحد و اتحاد ناگسستنی نمی اندیشد و مقابل برادرکشی در کشورهای مختلف سکوت کرده است؟.

جمهوری اسلامی در دفاع از مظلوم تفاوتی میان شیعه و سنی یا غیر مسلمان قائل نیست

وی، تصویب طرح ترور رییس جمهور قانونی یک کشور اسلامی در کنگره آمریکا را تروریسم دولتی خواند و افزود: با این وجود می بینیم برخی کشورهای اسلامی با آنان عقد اخوت بسته اند اما دفاع از مظلوم به ویژه مسلمانان در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و در این امر تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیست.

راه دستیابی به اتحاد، سمینارهای پرهزینه نیست

شهردار مشهد با طرح این پرسش که دنیای اسلام که رسول، کتاب و دین مشترک دارد چرا باید در هیاهوی مستکبران سردرگم باشد؟، گفت: سمینارهای پرهزینه راه دستیابی به اتحاد نیست بلکه اتحاد در سایه قطع رابطه فکری، قلبی و قانونی با اهداف و آرمانهای کفر جهانی و پایبندی به احکام و آداب اسلامی محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات و تشخیص دقیق مسائل مورد اتفاق و تفرقه، گسترش ارتباطات و تضارب آرا و افکار و برگزاری همایشها مناسب است اما چنان که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، آنچه لازم است شما جوانان جهان اسلام در آن کوشا باشید، تدوین منشور اتحاد اسلامی است.

مرتضوی در پایان ابراز امیدواری کرد موضوعات کاربردی مطروح در کارگاه های آموزشی این اجلاس مورد توجه و تدقیق و محور برنامه های آتی قرار گیرد./202/930/ب1

 

ارسال نظرات