۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۷۹۳۲
استاد حوزه علمیه:

گفتمان انقلاب اسلامی زمینه کار و پژوهش را در زندگی فرهنگی مردم ایجاد می‌کند

حجت الاسلام رحیمی صادق گفت: گفتمان انقلاب اسلامی زمینه کار و پژوهش را در ذهن و زندگی فرهنگی مردم ایران ایجاد می‌کند از این رو اساسی ترین، محوری ترین و زیربنایی ترین اصل هر انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق عضو شورای راهبردی قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا استان کرمان امشب در مسجد امام هادی(ع) این شهر با حضور بانوان فعال در عرصه فرهنگ ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام زین العابدین (ع) گفت: بحث گفتمان انقلاب اسلامی زمینه کار و پژوهش را در ذهن و زندگی فرهنگی مردم ایران ایجاد می‌کند از این رو اساسی ترین، محوری ترین و زیربنایی ترین اصل هر انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این انقلابی که امروزه شاهد آن هستیم، تداوم انقلاب عاشورا است، بنابراین انقلاب عاشورا نیز ادامه دهنده اسلام پیامبر اکرم (ص) است و همچنین زمینه ساز انقلاب و حکومت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام رحیمی صادق اظهار داشت: انقلاب حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) نیز اسلامی هستند، از این رو دین پیامبر اکرم از اول تا پایان تاریخ ادامه دارد و همچنین تنها دینی است که باید بر همه دینها و مکتبها غلبه داشته باشد و انقلاب اسلامی تنها پرچمی است که باید نصب بماند و بقیه پرچمها سرنگون شوند.

عضو شورای راهبردی قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا تصریح کرد: ما باید خواند را شاکر باشیم که در نظامی زندگی می کنیم که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است و تنها دلیل ماندگاری نظام  است.

وی بیان کرد: یکی از چالشهای امروز این است که ما خود و دیگران را مجهز کنیم و همچنین در این نظام گاهی مسؤولان جنس انقلاب را درک نکرده اند.

حجت الاسلام رحیمی صادق یاد آور شد: انقلاب ما ادامه ادامه دهنده انقلاب الهی است و با فرهنگ عاشورا رشد کرده است و همچنین زمینه حکومت امام زمان عج را ایجاد می‌کند و با انقلابهای دیگر قابل مقایسه و شبیه نیست.

وی افزود: آنچه از قرآن و روایات استفاده می شود به خوبی اثبات کرده است که ولی خدا رهبر، ستون و محور انقلاب اسلامی است و این موضوع باید به خوبی درک و جدی گرفته شود.

عضو شورای راهبردی قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا خاطر نشان کرد: حجت و ولی خدا، ریشه و محور انقلاب است و کسی به عنوان امام و ولی رابطه خدا با مردم را بر قرار و همچنین انقلاب اسلامی را تبیین می‌کند و آنچه خداوند خواسته را پیش می برد و آفت اسلام را می‌گیرد.

وی اذعان کرد: برای شناختن خداوند باید اول امام زمان را بشناسیم از این رو امام محور و بلندگوی دین و تنها کانالی است که می تواند از طرف خداوند تبیین دین کند.

حجت الاسلام رحیمی صادق گفت: خطرناک ترین کار برای بشر توحید انحرافی است از این رو شرط توحید امام است.

وی بیان کرد: برای ولایت مداری باید امام محور باشیم و سه اصل معرفت، اطاعت، محبت و عشق را فرا گیریم و همچنین جایگاه امامت را بدانیم و نبوت بی امام نبوت کاملی نیست.

حجت الاسلام رحیمی صادق در پایان گفت: ولایت امیرمومنان از جنس توحید و نبوت است و همچنین عاشورا دانشگاه ستیز با جهل است و انقلاب عاشورا نگه دارنده انقلاب پیامبر اکرم (ص) است./202/866/ب1

ارسال نظرات