۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۷۹۲۷
متخصص طب سنتی و اسلامی:

هوای آلوده شهری سبب بیماری‌های پوستی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی با بیان اینکه زندگی شهری سبب سربی شدن بدن می‌شود، گفت: بسیاری از بیماری‌های پوستی و اگزمای پوستی به دلیل قرار گرفتن در ترافیک‌های شهری است، زیرا شهرهای بزرگ دارای سرب و جیوه فراوان در هوای خود هستند.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ضیائی، استاد حوزه علمیه خراسان و متخصص طب سنتی و اسلامی عصر امروز در همایش سلامت و سفره ایرانی که در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هتل میثاق مشهد برگزار شد، گفت: در پزشکی توصیه می‌شود تغذیه صحیح از خوراکی‌های طبیعی و اصلی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسم بسیار مهم‌تر از ماديات است، افزود: انسان برای سلامتی‌ خود باید هزینه کند و مصرف نوشیدنی‌های گازدار به جای نوشیدنی‌های گیاهی و سنتی سبب 70 بیماری در بدن انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان درباره زیان‌های زیاد از حد کافئین تصریح کرد: کافئین نه ریز مغذی محسوب می شود نه غذا و استفاده بی دلیل از آن موجب بیماری‌های کلیوی و غلظت خون خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی با بیان اینکه 70 درصد زنان ایران از کمبود و فقر آهن رنج می‌برند، افزود: تجویز دارو‌های بی‌مورد از طرف پزشکان و همچنین استفاده از خوراکی‌های مضر، عارضه کمبود آهن را در بین زنان تشدید می‌کند.

وی در ادامه گفت: انسان باید از ظرفیت علم و یقین در جهت انتخاب غذای سالم و پاک استفاده کند و باید توجه داشته باشد که غذای مغذی به صورت سالم برای بدنش تامین کند. همچنین اختلالات معده ناشی از اختلالات روانی است که موجب ترشح اسید معده می‌شود و باید توجه داشت هم تعادل روانی هم تعادل جسمی به خوبی حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی با بیان اینکه نوشیدنی‌های ناسالم مانند نوشابه دارای 7 تا 12 حبه قند است، اظهار داشت: به جای شیرینی‌جات غیرطبیعی و مضر از مواد غذایی که دارای شیرینی طبیعی هستند، مانند؛ عسل، کشمش، توت فرنگی، ممیز، انگور و شاتوت استفاده شود که دارای کمترین شیرینی هستند و ضرری برای سلامتی ندارند.

وی در ادامه افزود: برای داشتن خون پاک و سالم عناب رسیده همراه با عسل خورده شود و حتما برای مخلوط عسل با عناب یا جوشاندن آن هسته جدا شود چرا که هسته عناب سمی است.

متخصص طب سنتی و اسلامی با بیان اینکه زندگی شهری موجب سربی شدن بدن می شود، تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های پوستی و اگزمای پوستی به دلیل قرار گرفتن در ترافیک‌های شهری است، زیرا شهرهای بزرگ دارای سرب و جیوه فراوان در هوای خود هستند.

وی در فواید فراوان گیاه کاسنی اینچنین گفت: گیاه کاسنی بسیار مفید و تقویت کننده اندام‌های داخلی زنان و مردان در زمان بچه‌دار شدن و باروری است و همچنین یکی از خوراکی‌های قوی برای درمان افسردگی و شادابي پوست و احیای هورمون‌های تستسترون و استروژن است که سرب و جیوه بدن با دم کرده کاسنی درمان می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه 3/5 میلیون نابارور در کشور وجود دارد، ابراز داشت: با وجود 3/5 میلیون نابارور در کشور شورای تامین سلامت استانداری‌ها چه می کنند؟ چرا اقدامی در جهت حل این معضلات که ناشی از ناآگاهی افراد است، صورت نمي‌گيرد؟

وی در خصوص فایده‌های سیب زرد افزود: سیب زرد یک تب‌بر قوی است و می‌توان آن را جایگزین استامينوفن‌ها و مسکن‌ها کرد. همچنین سیب زرد شیرین جایگزین بسیار خوبی برای آنتی هیستامین‌هاست و لازم است بدانیم یکی از عوارض استامينوفن‌ها چرب شدن کبد است./202/862/ب1

ارسال نظرات