۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۷۹۲۳
نماینده مجلس:

نظام بانکی کشور مورد تأیید هیچ یک از مراجع تقلید نیست

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: اگر نظام بانکی خود را مطابق با اصول و ضوابط اسلامی می داند؛ چراکه هیچ یک از مراجع عظام تقلید و علمای دین چنین سیستمی را تأیید نمی کنند؟
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که بخش قابل توجهی از اجرای صحیح و اصولی سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مربوط به اصلاح نظام بانکی کشور است، اظهار داشت: اشکالاتی که در سیستم‌ بانکی کشور وجود دارد، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی با بیان این‌که بانکداری اسلامی باید در مقام عمل نیز تجلی این عنوان باشد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلسم است؛ نظامات بانکی کشور باید اصلاح شود، چراکه بزرگ ترین رباخوار در کشور ما بانک‌ها هستند که وام‌هایی بهره در بهره می‌دهند، چیزی که مورد تایید هیچ یک از مراجع تقلید نیست.

سعیدی با بیان این‌که در چنین وضعیتی نباید انتظار کار و تولید مطابق با اصول و ضوابط اسلامی در جامعه داشته باشیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بدون حمایت نظام بانکی از بخش خصوصی و تولیدکننده داخلی محقق نخواهد شد، امروز تولیدکننده داخلی نمی‌تواند سودهای کلان نظام بانکی کشور را پرداخت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که گاه جرائم عدم پرداخت و تأخیر در وصول اقساط بانکی از میزان اصل وام پرداختی نیز بالاتر می‌رود، گفت: هیچ یک از کشورهایی که در غرب و شرق به عنوان قدرت اقتصادی شناخته می‌شوند، چنین سیستم بانکی ندارند.

وی ادامه داد: اگر نظام بانکی خود را مطابق با اصول و ضوابط اسلامی می داند؛ چراکه هیچ یک از مراجع عظام تقلید و علمای دین چنین سیستمی را تأیید نمی کنند. باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت گیرد، تولیدکننده داخلی برای نقش آفرینی در اقتصاد کشور نیازمند حمایت است.

سعیدی همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح سیستم مالیاتی و نظام اداری خاطرنشان کرد: چرا باید کارمندان و کارگران پیش از دریافت حقوق خود، مالیات را پرداخت کنند، اما برخی که درآمدهای میلیاردی دارند؛ قانون را دور می زنند؟ اگر سیستم اخذ مالیات اصلاح نشود، حتی مترقی‌ترین قوانین دنیا نیز در قبال چنین شرایطی توان پاسخگویی را نخواهد داشت./302/935/ب1

ارسال نظرات