۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۷۹۱۹
معاون سازمان دیانت روسیه:

وحدت مهم ترین مسأله امت اسلام است/ فعالیت 8 هزار مسجد در روسیه

معاون سازمان دیانت روسیه وحدت امت اسلامی را در شرایط کنونی جهانی مهم و ضروری دانست و بر ضرورت بررسی راهکارهای رسیدن به وحدت تأکید کرد.
دمیر حضرت محی الدین معاون اول سازمان دیانت و شورای مفتیان روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دمیر حضرت محی الدین معاون اول سازمان دیانت و شورای مفتیان سوریه امروز در نشست بررسی نقش وحدت علمای اسلام در معرفی و صدور اسلام که با حضور معاون پژوهش مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دفتر آیت الله اراکی برگزار شد، وحدت امت اسلامی را در شرایط کنونی جهانی مهم و ضروری دانست.
وی با اشاره به روابط ایران و روسیه افزود: ارتباطات ایران و روسیه بسیار قدیمی است و به قرن نخست هجری باز می گردد، اسلام از یکی از شهرهای داغستان وارد روسیه شد و ما به وسیله زبان فارسی با دین مبین اسلام آشنا شدیم.

معاون اول سازمان دیانت روسیه با بیان این که در سال های گذشته و پس از سقوط شوروی ساخت مدارس و نهادهای اسلامی را آغاز کردیم، اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا 8 هزار مسجد در کشور روسیه فعالیت دارد و تلاش ما این است که روز به روز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امت اسلامی باید به جایگاه رفیع علمی خود بازگردد، در حالی که جهان و ما شاهد رشد و پیشرفت بسیار اسلام بودیم دشمنان این دین الهی گروه های تکفیری و تروریستی را راه انداری کردند و سعی دارند که اذهان جهانیان را منحرف کنند.

معاون اول شورای مفتیان روسیه با بیان این که دشمن از طریق ابزارهای گوناگون تفکر تکفیر را گسترش می دهد و سعی در جذب افراد دارد، ابراز داشت: متأسفانه عده ای نیز تفرقه و اختلاف بین مسلمانان و امت اسلامی را پیگیری می کنند.

وی عنوان کرد: باید فکر کنیم که چرا جوانانی از مسلمانان از راه راست خارج شده و به گروه های تکفیری می پیوندند، علمای اسلام باید وضعیت را برای جوانان و جامعه خود تبیین کنند تا شاهد پیوستن این جوانان به گروه های منحرف نباشیم.

معاون اول سازمان دیانت روسیه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مسائل امروز امت اسلامی همت مسلمانان برای ایجاد اتحاد وحدت اسلام است، اخیرا کنفرانس عظیمی در مسکو برگزار شد که از 25 کشور بیش از صدها عالم، امام جمعه و جماعت شرکت داشتند تا روش های تبیین درست و رسیدن به وحدت اسلامی را بررسی کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات