۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۷۹۱۰
حجت الاسلام حسینخانی:

استفاده از فناوری روز در فضای علمی حوزه ضروری است

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: استفاده از فضای مجازی، گوشی همراه، تبلت، لپ تاپ و هر نوع وسیله ارتباطی و فناوریهای به روز دنیا در فضای علمی حوزه های علمیه ضروری است.
حجت الاسلام حسین خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسینخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه عصر امروز در دومین نشست طرح جهاد اخلاقی و تربیتی مدیران و اساتید مدارس علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی، گوشی همراه، تبلت، لپ تاپ و هر نوع وسیله ارتباطی و فناوریهای به روز دنیا در فضای علمی حوزه های علمیه ضروری است.

وی به لزوم سطح بندی طلاب نسبت به مقاطع مختلف تربیتی و تحصیلی اشاره و اضافه کرد: طلاب در مقاطع مختلف باید نحوه استفاده صحیح از ابزار روز برای استفاده در مسیر تبلیغ دین و معارف الهی را آموزش ببینند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: طلاب جدید الورود باید با مخاطرات و آسیبهای فضای مجازی آشنا شده و رفتار آنان در مقابل تهاجم فرهنگی مدیریت شود تا از آسیبها در امان مانده و از ویژگیهای مثبت فناوری روز استفاده کنند.

وی به ضرورت تربیت طلبه ای آگاه، بصیر، متقی و پرتلاش در جامعه اشاره کرد و افزود: شکل و شیوه تربیت طلاب اهمیت جدی دارد و با توجه به عرصه ای که در آن داریم و وجود هجمه های سنگین طلاب باید با موثرترین و عملی ترین روش و فنون تربیت شده و تقدیم جامعه دینی شوند.

حجت الاسلام حسینخانی با توجه به دشواری عمل به قوانین و شیوه های تربیتی و آموزشی مدارس علمیه برای طلاب جدیدالورود، خاطرنشان کرد: کسی که وارد حوزه علمیه می شود به تبع قوانین این مدارس را پذیرفته است و با وجود همه دشواریهای راه برای مبتدیان لازم است که به قوانین و ضوابط موجود در حوزه ها عمل کنند.

وی رفتار و منش اهل بیت(ع) را بهترین و کامل ترین الگوی عملی برای مدیران و اساتید مدارس علمیه در مواجهه با طلاب جدیدالورود و یا بعضا خاطی دانست و گفت: با شیوه اخلاقی و پیروی از منش اهل بیت(ع) باید طلاب را تربیت کرده و از ایجاد فضایی که طلبه احساس اجبار و اکراه کند، پرهیز کرد.

این کارشناس علوم دینی و اخلاقی در پایان استفاده از اساتید با اخلاق و صاحب نفس در مدارس علمیه را ضروری خواند و افزود: اساتید آشنا با فضای دینی و معنوی شاگردانی به مانند خود تربیت می کنند که در برابر فضاهای مسموم جامعه مقاوم بوده و از ابتلا به آسیبها پرهیز می کنند/202/936/ب1

ارسال نظرات