۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۵۷۸۹۶
آیت الله نوری همدانی:

غرب و ‌آمریکا در فتح موصل کارشکنی می کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که غرب فقط ادعای مبارزه و از بین بردن داعش را دارد، گفت: با وجود این ادعا به تروریست ها سلاح می دهند و از آن ها حمایت می کنند.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار معاون اول سازمان دیانت و شورای مفتیان روسیه با بیان این که بر ما لازم است که در این زمان خاص حقیقت زمان خود را بشناسیم، گفت: اهل بیت(ع) فرمودند که بر عاقل است تا زمان خود را بشناسد.

وی افزود: بر هر مسلمانی برای این که بتواند وظیفه خود را در تمام ابعاد به خوبی انجام دهد شناخت زمان لازم است، زمان زمان یعنی اسن که انسان اهل زمان، حوادث زمان و دوستان و دشمنان دین را به خوبی بشناسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با یادآوری سفر دو سال پیش خود به روسیه اظهار داشت: مردم روسیه مردمی با صفا و با محبت هستند، در این سفر و در دانشگاه مسکو از بنده سؤال شد که چرا جمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت و پشتیبانی می کند.

وی ادامه داد: بنده جواب دادم سوریه ویژگی خاصی دارد و خط مقدم جبهه مقاومت بوده و در برابر استکبار و صهیونیسم ایستادگی کرده است، در سوریه دو صف وجود دارد که یکی آمریکا، صهیونیست ها و مزدوران آن ها هستند و در صف دیگر دوستان اسلام قرار دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در کنار سوریه هستیم چون در برابر دشمنان اسلام مقاومت می کند، ابراز داشت: اگر سوریه شکست بخورد دشمنان بر اسلام و مسلمانان غلبه پیدا می کنند، حفظ مقاومت سوریه بسیار مهم است و روسیه هم در این مسیر نقش داشته که ما تشکر و تقدیر می کنیم.

وی عنوان کرد: از روزی که انقلاب به وقوع پیوست نظامی توانمند و عزتمند در ایران به وجود آمد که استکبار و استبداد را از کشور قلع و قمع کرد، از همان روز غرب و صهیونیست ها احساس کردند که اگر این وضعیت گسترش پیدا کند و کشورهای دیگر الهام بگیرند غرب شکست می خورد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: استکبار که چند قرن مسلمانان را زیر سلطه داشت هنگامی که در ایران انقلاب شد و مسلمانان جهان امیدوار شدند با خود گفت که اگر جلوی این حرکت را نگیرد کشورهای دیگر همانند ایران مستقل می شوند و سلطه آن ها از بین می رود از این رو به اشکال گوناگون دست به تجاوز و ایجاد اختلاف زدند.

وی اضافه کرد: همین دشمنان با ساختن داعش سعی در از بین امت اسلام و اختلاف بین آن ها دارد، اصرار دارند که مقاومت سوریه را متلاشی کرده و بشار اسد را تسلیم کنند، عجیب است که دشمنان کشورهای خود را نمی توانند اداره کنند اما می خواهند برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که غرب فقط ادعای مبارزه و از بین بردن داعش را دارد، گفت: با وجود این ادعا به تروریست ها سلاح می دهند و از آن ها حمایت می کنند، الان نیروهای مقاومت در حال فتح موصل هستند اما غربی ها و آمریکا می خواهند کارشکنی کنند.

وی افزود: با سلاح آمریکا و ایادی آن یمن و سوریه را می کوبند، امروز روز وحدت و اتحاد مسلمانان در برابر آمریکا، غرب و صهیونیست ها است تا عزت امت اسلام حفظ شود، الحمدلله ایران اسلامی در همین مسیر گام بر می دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به همکاری های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ما کمال همکاری را با روسیه داریم و پایگاه همدان را در اختیار روسیه قرار دادیم تا مواضع تروریست ها را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر رؤسای جمهور برخی از کشورها با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رؤسای جمهور فنلاند، بوسنی و دیگر کشوها با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، رهبر انقلاب در این دیدارها با استدلال می فرمایند که اسلام دینی دوستی و محبت است اما دشمنان ایران اسلامی را حامی تروریسم می دانند، این در حالی است عربستان که داعیه اسلام را دارد تروریست است.

این مرجع تقلید با بیان این که امت اسلام باید روز به روز اتحاد بیشتری در برابر دشمنان داشته باشد، ابراز داشت: نباید اجازه داد که آل سعود و تکفیری ها به نام اسلام در کشورهای اسلامی و کشورهای دنیا نفوذ کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات