۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۵۷۸۹۱
مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه ولیعصر خبر داد؛

اعزام بیش از 65 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی/ برگزاری همایش انقلاب دوم در 8 آبان

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه ولیعصر(عج) با اشاره به برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، گفت: اعزام 65 تا 68 هزار دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور و برگزاری همایش انقلاب دوم از جمله برنامه های ویژه این سازمان برای دانش آموزان است.
حجت الاسلام زرشناس نشست خبری حجت الاسلام زرشناس، مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نشست خبری حجت الاسلام زرشناس، مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام هادی زرشناس، مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با اشاره به این که شعار این هفته در سال کنونی «دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» است، گفت: روزشمار هفته دانش آموزی از 7 آبان با عنوان دانش‌ آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌ خواهی آغاز می شود که در طی آن عطرافشانی مزار دانش آموزان و معلمان شهید، کوهپیمایی دانش آموزان بسیجی، حضور سازمان ‌یافته دانش‌آموزان بسیجی در مصلاهای نماز جمعه و تشکیل حلقات صالحین در مصلاها صورت خواهد گرفت.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ایثار و تعالی معنوی را عنوان روز دوم این هفته دانش آموزی برشمرد و اظهار داشت: تصریح کرد: آیین نواختن زنگ ایثار و شجاعت در سراسر مدارس خوزستان، دیدار با خانواده‌ های معظم شهدا، ایثارگران به ویژه شهدای مدافع حرم، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی در عرصه های ورزشی، علمی، هنری، قرآنی و تشکیلاتی، برگزاری یادواره شهیدان شهناز محمدی زاده و احمد نظیف به عنوان شهیدان دانش آموز شاخص کشوری از جمله برنامه های دومین روز از هفته بسیج دانش آموزی است.

این مقام مسؤول در ادامه به برگزاری همایشی با عنوان «انقلاب دوم» اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور یک هزار دانش آموز بسیجی و با سخنرانی سردار رزمجو، فرمانده منطقه دو سپاه پاسداران روز شنبه در ساعت 8:00 در تالار امام خامنه ای به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام زرشناس با اشاره به این که روز سوم هفته بسیج دانش آموزی «دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی» نام دارد، ابراز داشت: اجرای برنامه پدافند غیرعامل به صورت هماهنگ در مدارس استان و تجمع دختران دانش ‌آموز با موضوع «من زنده‌ام» برگرفته شده از کتاب من زنده­ام از برنامه‌های 9 آذر خواهد بود.

وی عنوان روز ۱۰ آبان را «روز بصیرت و ولایت مداری» معرفی و عنوان کرد: با هماهنگی منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران طرح رهروان شهید فهمیده در هندیجان، آبادان، ماهشهر، خرمشهر و شادگان اجرا خواهد شد؛  همچنین دیدار با نماینده ولی‌ فقیه و ائمه جمعه سراسر استان، نشست‌ های معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام تحت عنوان رهبر کوچک برگزاری می شود.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولیعصر (عج) ادامه داد: انتخاب «رهبر کوچک» به دلیل حذف درس رهبر کوچک از کتاب درسی هدیه آسمانی دانش آموزان است که امیدواریم این درس که محتوای آن درباره شهید فهمیده و اردوهای راهیان است به متون درسی دانش آموزان بازگردد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۱۱ آبان روز خلاقیت و نوآوری است، اظهار داشت: مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز، هم‌ اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استانداران و فرمانداران از برنامه‌های روز مذکور است.

حجت الاسلام زرشناس ۱۲ آبان ماه را روز اخلاق و پایداری بیان کرد و اظهار داشت: در این روز افزون بر برپایی نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی، زنگ استکبارستیزی در مدارس خوزستان با هماهنگی معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش استان نواخته خواهد شد.

وی روز پایانی هفته بسیج دانش آموزی را روز مقاومت و استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: حضور هماهنگ دانش آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا»، ایجاد ایستگاه‌ های صلواتی، ساخت نمادهای ضد استکباری، برپایی نمایشگاه نقاشی از سوی دانش‌آموزان ابتدایی و همچنین اجرای سرود زنده در راهپیمایی 13 آبان از برنامه های آخرین روز هفته دانش آموزی است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولیعصر (عج) برگزاری اردوهای فرهنگی ـ ورزشی یک روزه رایگان برای سه هزار و 500 دانش‌آموز بسیجی مناطق کم برخوردار در مجموعه جهان آرا، انعقاد تفاهم‌ نامه با اداره کل کتابخانه‌ های استان برای عضویت رایگان دانش ‌آموزان بسیجی در کتابخانه ‌های استان، اجرای برنامه‌ های حلقه صالحین، برگزاری مسابقه بزرگ تاریخ مستطاب آمریکا برای 60 هزار نفر، تقدیر از فرزندان شهیدان مدافع حرم و برپایی نمایشگاه سیاهه جنایات آمریکا از جمله برنامه‌ های ابتکاری سازمان بسیج دانش‌ آموزی خوزستان در هفته دانش آموزی است.

این مقام مسؤول برگزاری پرشور راهیان نور دانش‌آموزی را از دیگر برنامه این سازمان دانست و افزود: پیش بینی ما برای سال کنونی اعزام 65 تا 68 هزار دانش آموز متوسطه دوره دوم استان در قالب اردوهای دو روزه به مناطق عملیاتی است که در پادگان شهید غلامی رزمایش فرهنگی از پایداری تا ظهور را شاهد خواهند بود.

حجت الاسلام زرشناس با بیان این که سخنران یوم الله 13 آبان حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مسیر نهایی تا شنبه اعلام خواهد شد هر چند که پیشنهاد ما مسیر حسینیه ثارالله تا میدان شهدا یا مسیر سال گذشته در چهارراه آبادان است./202/9456/ب1

ارسال نظرات