۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۵۷۸۸۳
حجت‌الاسلام میرلوحی خبرداد؛

شعبه دانشگاه امام صادق در قم احداث می شود

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به برطرف شدن موانع در شورای شهر و شهرداری قم از احداث شعبه دانشگاه امام صادق(ع) در قم در آینده نزدیک خبرداد.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فقه حکومتی همراه با تجلیل از سه دهه تلاش علمی مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی در این همایش با تجلیل از شخصیت بزرگ مرحوم آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: این بزرگوار مردی بود که تربیت شده همین حوزه علمیه قم بود و از سال 27 تا 40 خاک این حرم اهل بیت(ع) را خورد.

آیت الله مهدوی کنی از بازی های سیاسی دوری می کرد

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی از بازی های سیاسی و مسائل حاشیه ای استقبال نمی کرد و بیشتر تلاش خود را در علم و عالم پروری داشت و با استفاده ای که از بزرگان در این شهر داشت توانست در تهران نیز تحولی علمی ایجاد کند چون در این شهر بزرگ بانویی قرار دارد که چهار معصوم زیارت ایشان را مساوی با بهشت قلمداد کرده اند.

وی با اشاره به رویکرد حوزوی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: ایشان هرچند در دانشگاه را تأسیس کرد ولی اثری درست کرد که در راستای علوم حوزوی است و ما نیز گاهی خدمت بزرگان قم مشرف می شویم می گوییم واقعا آیت الله مهدوی کنی و دانشگاه امام صادق(ع) را جدای از حوزه ندانید چرا که در این دانشگاه بسیاری از حوزویان نیز مشغول تحصیل هستند.

داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی ابراز داشت: همه ما توفیقات و موفقیت های ایشان را در نظام و انقلاب اسلامی به برکت قم می دانیم و از همه مراجع بزرگوار تقلید و بصیر قم و کسانی که در برپایی این همایش تلاش کردند نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

این همایش مقدمه نشر افکار آیت الله مهدوی کنی است

حجت‌الاسلام میرلوحی با بیان این که این همایش مقدمه ای برای نشر افکار آیت الله مهدوی کنی است، عنوان داشت: ایشان افکار و ایده هایی مبارکی داشت و از روزی که وارد عرصه سیاست و یا علم شد همیشه قابلیت های خود را به همگان نشان داد و توانست با تأسیس دانشگاهی پرخیر وبرکت باقیات الصالحاتی بزرگ برای خود به یادگار بگذارد.

وی افزود: ما مدتی به فکر تأسیس شعبه دانشگاه امام صادق(ع) در قم بودیم و تا به حال موانعی سر راه قرار داشت ولی امروز جلسه ای در شورای شهر قم داشتیم موانع برطرف شد؛ این بشارت را برای مردم قم گرفتیم و این اجازه داده شده است و به زودی برای آوردن تجربه جدید در صحن شهر قم این دانشگاه را تأسیس می کنیم تا بتوانیم در عرصه معرفتی قم و با حضور طلاب و حوزویان عرصه های جدیدی را به روی علوم انسانی باز کنیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات