۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۸۰۲
آیت الله صدیقی:

شیوه زندگی رهبر انقلاب نمونه کامل سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه موقت تهران گفت: یک روحانی باید ابتدا به خانواده خود رسیدگی کند و بعد به سراغ دیگران برود، مقام معظم رهبری نمونه کامل سبک زندگی اسلامی است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در نهمین همایش علمی - آموزشی روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) که در مجتمع کوثر ولایت برگزار شد با اشاره به این که ما در کشورمان رهبر کارشناس و امینی داریم که باید بابت این نعمت خدا را شکر کنیم، اظهار داشت: روحانیون و مردم ما باید به این نعمت‌ها ادای دین کنند، در میان نعمت‌های بیکران خدا، نعمت ولایت را حق تعالی به ما داده است که بدون وجود آن، نعمات دیگر فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: ولایت امروزی ما باطن هدایت نبوی است، بنابراین باید نور علم و شعار نبوت در آن انعکاس داشته باشد، در اصل روحانیون ما جانشینان پیامبر اکرم(ص) هستند و با مسیری که پیامبر مشحص کرده است باید به هدایت مردم بپردازند.

وی با بیان این که هدایت ظاهری روحانیون کافی نیست، خاطرنشان کرد: یک مبلغ و روحانی باید نفس گرم، تفکر بر حق و نظر کرده داشته باشد تا هدایتش بر دل مردم بنشیند، بی‌توقع بودن و مناعت طبع داشتن از جمله صفات یک مبلغ دینی است.

آیت الله صدیقی یادآور شد: سوره "یس" که به عنوان قلب قرآن نامیده شده است بسیار صبح و شب مطالعه شود؛ این سوره بسیار راه گشا در دل انسان است، یک روحانی و عالم موفق توقع و طمع نداشته باشد.

وی افزود: گاهی باید به رفتار خودمان نگاه کنیم، در واقع یک مبلغ قبل از این که برای مردم منبر برود باید برای ذات و عملکرد خودش منبر برود و پس از اصلاح خودش مردم را هدایت کند، در امور دنیوی دل بکنید تا بتوانید مردم هم از دنیا و زیور آلاتش جدا کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که یک عالم باید اول خودش نسبت به امور روشن باشد تا بتواند دیگران را هم روشن کند، تصریح کرد: آیت الله بهجت برای خدا کار می‌کرد و همیشه خود را تکیه نگاه خدا می‌دانست، ایشان لحظه‌ای از عمرش را بیهوده خرج نکرد و همه زمان حیات خود را در خدمت خدا بود.

آیت الله ابراز داشت: یک روحانی نباید به دنبال آن باشد که خودش را در جامعه قالب کند بلکه باید تلاش کند بازار خدا را رونق دهد، در واقع باید امام زمان(عج) را معرفی کنند، همیشه در منبر خود تلاش داشته باشید مردم را به خدا و اهل‌بیت(ع) وصل کنید و خودتان کنار بروید.

وی بیان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که یک مبلغ دینی نباید برای تبلیغ دین تمام زندگی خود را رها کند، یک روحانی باید ابتدا به خانواده خود رسیدگی کند و بعد به سراغ دیگران برود، مقام معظم رهبری نمونه کامل سبک زندگی اسلامی است، ابتدا فرزندان خود را پرورش دادند تا مبادا از مسیر واقعی دور شوند و سپس به جامعه می‌پردازند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آنچه در زیارت جامه کبیره آمده است عنوان کرد: سبک زندگی، اخلاقیات، اعتقادات و حلال و حرام زندگی را در این زیارت از امام زمان(عج) می‌خواهیم و از چشمه ایشان شهد دین می‌نوشیم، بنابراین نباید با عالم شدن مغرور شویم و همیشه در حالت اجرا احکام دین باید نوکر امام زمان(عج) بود، در همه شرایط در علم و عمل دینی ما باید پیرو امام زمان(عج) باشیم.

وی در پایان گفت: امید بنده به دل شکسته مستمعین پای منبر است، ما در اندازه‌ای نیستیم که سخنان مان راه‌‌گشای ما در آن دنیا باشد، چشم ما باید به دنبال دل سوختگان امام حسین(ع) باشد و خودمان را با آنها همراه کنیم زیرا مشتری امام حسین(ع) را خداوند قبول می‌کند./816/پ202/ج

ارسال نظرات