۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۵۷۷۹۳
آیت الله نوری همدانی:

در همه عرصه ها باید تابع ولی فقیه باشیم/ مردم پشتوانه اصلی نظام هستند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جوانان نیروهای بسیار مهم و تأثیرگذار در جامعه هستند، گفت: تمام پیشرفت های جامعه در سایه ولایت فقیه است با وجود ولی فقیه نباید در جامعه دودستگی و اختلاف باشد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله  حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با طلاب و دانشجویان تهران با اشاره به اهمیت برنامه فرهنگی در جامعه امروز اظهار داشت: امروز برنامه های فرهنگی لازم، مهم و مؤثر است.

وی افزود: اولین کاری که باید در کارهای فرهنگی انجام داد توجه و اهمیت دادن به جوانان است چراکه جوانان نیروهای بسیار پربرکت و تأثیرگذاری هستند همانطوری که پیامبر خدا(ص) در حدیثی فرمودند که نسبت به جوانان نظر مساعد داشته باشید چراکه دل های آنان نازک تر است و حقیقت را زودتر می پذیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که علم همت و اراده قوی لازم دارد، گفت: یک انسان با اراده، جدی و توکل داشتن به خدا می تواند کارهای بزرگی انجام دهد و امروز در علم، تخصص لازم و ضروری است چرا که یک فرد متخصص می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت و نقش فقاهت و فقیه بودن در جامعه خاطر نشان کرد: تمام پیشرفت های جامعه در سایه ولایت فقیه است و با وجود ولی فقیه نباید در جامعه دودستگی و اختلاف باشد چرا که در جامعه خط، خط ولایت فقیه است و و باید در همه عرصه ها خصوصا سیاست از ایشان پیروی کرد.

وی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی و اهمیت آنان در جامعه اظهار داشت: اسلام یکی از ارکان انقلاب است که قبل از انقلاب به حاشیه رانده شده بود که امام(ره) آن را زنده کرد و امروز هم وظیفه اصلی ما حفظ اسلام و نظام اسلامی است.

استاد برجسته حوزه علمیه  ادامه داد: مردم دومین رکن انقلاب اسلامی هستند، مردمی که زیر ظلم و استبداد تحقیر شده بودند که امام(ره) با انقلاب خود خودباوری به مردم داد و امروز هم باید مردم را در صحنه نگه داشت و باید به مردم خدمت کرد چرا که مردم پشتوانه نظام هستند.

وی در پایان گفت: سومین رکن انقلاب اسلامی ولایت فقیه است چرا که مردم زیر سایه ولایت فقیه از نظام و دولت دفاع می کنند./1325/پ202/ج

 

ارسال نظرات